ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    13 Οκτ 2012

    Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκληρώνει την αποκατάσταση των ζημιών στη Αιγείρα


    Σύσκεψη με ΕΡΓΟΣΕ στο Διακοπτό στις 12/10/2012
    Δεν ξέρουμε κατά πόσο συνέβαλε στην επίσπευση έναρξης των εργασιών αποκατάστασης τής επί επτά­μηνο μισογκρεμι­σμένης Παλαιάς Εθνικής Οδού, η δημοσίευση στις ιστοσελίδες «Φρουρός»  και «Υποδομές» στις  17/8/2012, του επίκαιρου και καυστικού άρθρου μας με τίτλο «Η ΕΡΓΟΣΕ πληρώνει για τις ζημιές της περιοχής Αιγείρας - Ο Θολοπόταμος δεν έπνιξε την Αχαΐα, παρά μόνο ένα μικρό κομμάτι από κάποιο χωριουδάκι που το λέγανε Αιγείρα!».
    Δεκαπέντε μέρες αργότερα, πάντως, δόθηκε εντολή από την ΕΡΓΟΣΕ στην κατα­σκευάστρια εταιρεία του σιδηροδρομικού σταθμού Κραθίου (Ακράτα), να προβεί στην άμεση αποκατάσταση των ζημιών και την ολοκλήρωση των έργων στο Θολοπό­ταμο.
    Συγκεκριμένα, στις 14 -9- 2012, ολοκληρώθηκε ο εγκιβωτισμός τού ποταμού, έργο που είχε αφήσει ημιτελές από τον Φεβρουάριο η πρόσφατα "διαλυθείσα" εργολαβία τής "Μηχανικής".
    Επόμενο στάδιο είναι η αποκατάσταση της Παλαιάς Εθνικής, που θα ολοκληρωθεί μέσα στον Οκτώβριο. Η Οδός είχε καταστραφεί μερικώς στις 6 Φεβρουαρίου 2012 από την υπερχείλιση του χειμάρρου, όταν έφραξε η κοίτη λόγω των έργων και "έπνιξε" 4 τουλάχιστον οικοδομικά τετράγωνα της Αιγείρας.    
    Επίσης, αποφασίσθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ να γίνει άμεσα και η υπόγεια οδική διάβαση παράλληλα (ανατολικά) του Θολοποτάμου. Ο λόγος είναι να μην παραμένει και αυτόν το χειμώνα σε εκκρεμότητα η ολοκλήρωση των έργων σε αυτό το επικίνδυνο σημείο, επειδή, δεν αναμένεται γρηγορότερα από την ερχόμενη Άνοιξη να εγκατασταθεί η νέα εργολαβία "σκούπα". Εργολαβία που θα αναλάβει την ολοκλήρωση των ημιτελών έργων Κιάτου – Ροδοδάφνης,  το στρώσιμο των σιδηροτροχιών κλπ.
    Η διάλυση της εργολαβίας τής "Μηχανικής" από την ΕΡΓΟΣΕ, δημιουργεί και κάποιες άλλες "αρρυθμίες" στην ομαλή εξέλιξη των έργων, αφού τα ανεκτέλεστα έργα μέσα στον Πλάτανο Αιγιαλείας, έχουν καθυστερήσει την έναρξη κατασκευής τής εκεί σιδηροδρομικής στάσης, τη στιγμή μάλιστα που ο σταθμός στο Κράθιο (Δημοτική Ενότητα Ακράτας) είναι σχεδόν έτοιμος…

    Σύσκεψη στο Διακοπτό στις 12 Οκτωβρίου 2012
    Τέλος, όσο αφορά τα σε εξέλιξη έργα μέσα στο Διακοπτό και τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων για τα τοιχία που υψώνονται μετά τη δυτική έξοδο τής σήραγγας Τράπεζας, την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο Διακοπτό με τη συμμετοχή εκ μέρους τής ΕΡΓΟΣΕ τού Διευθύνοντος  Συμβούλου, Ιωάννη Πετρόπουλου, του μέλους τού  Δ.Σ. Γιώργου Αθανασόπουλου και τού επιβλέποντα μηχανικού Δημήτρη Καμπέρου και από πλευράς Δήμου ο τοπικός Αντιδήμαρχος Διακοπτού και άλλοι τοπικοί παράγοντες...

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !