Αν προχωρήσουν (με ευρωπαϊκούς ρυθμούς) οι διαδικασίες της νέας αυτής δημοπρασίας, το νέο τρένο θα διασχίζει την Αιγιαλεία μέσα στο 2017…
Λίγες ώρες πριν την πρωτοχρονιά τού 2014, σύμφωνα με
ανακοίνωση της ηγεσίας τής ΕΡΓΟΣΕ διά τού Προέδρου της, Κώστα Σπηλιόπουλου, θα
πραγματοποιηθεί η πολυαναμενόμενη δημοπράτηση των υπολειπόμενων έργων στο τμήμα
Κιάτο – Ροδοδάφνη, με την ολοκλήρωση των οποίων η Αιγιαλεία θα αποκτήσει σύγχρονη
σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα.
Η δημοπράτηση αυτή (που ήταν στην αναμονή για ενάμιση περίπου χρόνο) θα γίνει στις 31 Δεκεμβρίου 2013, ώστε να μην «χρεωθεί» στο επόμενο έτος και έτσι να προληφθούν τυχόν εμπλοκές στη χρηματοδότηση, αφού -ως γνωστό- είναι έργο συγχρηματοδοτούμενο από τα ευρωπαϊκά κονδύλια τού ΕΣΠΑ.
Συνοπτικά, ο φάκελος περιλαμβάνει όλα τα ημιτελή έργα υποδομής των διαλυθεισών εργολαβιών της «Μηχανικής», με ουκ ολίγα τεχνικά (γέφυρες, ανισόπεδες διαβάσεις, ολοκλήρωση τούνελ Δερβενίου κλπ- περίπου το 35% του συνόλου).
Υπενθυμίζεται, ότι οι εργολαβίες τής «Μηχανικής» ήταν οι μεγαλύτερες και αφορούσαν όλο το τμήμα Κιάτου - Ροδοδάφνης, εκτός από τα τούνελ Πλατάνου - Τράπεζας - Αιγίου, την υπογειοποήση Διακοπτού και την κατασκευή σταθμών, έργα που προχωρούν με άλλες εργολαβίες.
Κατά συνέπεια, η νέα εργολαβία, που αποκαλείται «σκούπα» γιατί περιλαμβάνει την κατασκευή υπολειπομένων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοικήσης, τηλεπικοινωνίων και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη (Α.Δ. 715), προχωρά με διεθνή διαγωνισμό και η δημοπράτηση θα γίνει στις 31.12.2013 στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο προϋπολογισμός του έργου αυτού είναι 273 εκατομμύρια ευρώ (συν ΦΠΑ) και η "συμβατική" υποχρέωση ολοκλήρωσής του ορίστηκε σε 24 μήνες από την ημερομηνία ανάθεσης της σύμβασης.
Για την εξέλιξη αυτή, λοιπόν, μπορεί να λεχθεί το "τέλος καλό όλα καλά", αν και θα πρέπει να υπάρξει πληρέστερη ενημέρωση στο τι έφταιξε και ένα τόσο σημαντικό (για τη βόρεια Πελοπόννησο) αναπτυξιακό έργο, έπεσε έξω από τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, τουλάχιστον έξι με επτά χρόνια…
Η δημοπράτηση αυτή (που ήταν στην αναμονή για ενάμιση περίπου χρόνο) θα γίνει στις 31 Δεκεμβρίου 2013, ώστε να μην «χρεωθεί» στο επόμενο έτος και έτσι να προληφθούν τυχόν εμπλοκές στη χρηματοδότηση, αφού -ως γνωστό- είναι έργο συγχρηματοδοτούμενο από τα ευρωπαϊκά κονδύλια τού ΕΣΠΑ.
Συνοπτικά, ο φάκελος περιλαμβάνει όλα τα ημιτελή έργα υποδομής των διαλυθεισών εργολαβιών της «Μηχανικής», με ουκ ολίγα τεχνικά (γέφυρες, ανισόπεδες διαβάσεις, ολοκλήρωση τούνελ Δερβενίου κλπ- περίπου το 35% του συνόλου).
Υπενθυμίζεται, ότι οι εργολαβίες τής «Μηχανικής» ήταν οι μεγαλύτερες και αφορούσαν όλο το τμήμα Κιάτου - Ροδοδάφνης, εκτός από τα τούνελ Πλατάνου - Τράπεζας - Αιγίου, την υπογειοποήση Διακοπτού και την κατασκευή σταθμών, έργα που προχωρούν με άλλες εργολαβίες.
Κατά συνέπεια, η νέα εργολαβία, που αποκαλείται «σκούπα» γιατί περιλαμβάνει την κατασκευή υπολειπομένων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοικήσης, τηλεπικοινωνίων και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη (Α.Δ. 715), προχωρά με διεθνή διαγωνισμό και η δημοπράτηση θα γίνει στις 31.12.2013 στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο προϋπολογισμός του έργου αυτού είναι 273 εκατομμύρια ευρώ (συν ΦΠΑ) και η "συμβατική" υποχρέωση ολοκλήρωσής του ορίστηκε σε 24 μήνες από την ημερομηνία ανάθεσης της σύμβασης.
Για την εξέλιξη αυτή, λοιπόν, μπορεί να λεχθεί το "τέλος καλό όλα καλά", αν και θα πρέπει να υπάρξει πληρέστερη ενημέρωση στο τι έφταιξε και ένα τόσο σημαντικό (για τη βόρεια Πελοπόννησο) αναπτυξιακό έργο, έπεσε έξω από τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, τουλάχιστον έξι με επτά χρόνια…
Και πράγματι τα ερωτήματα είναι σοβαρά, για το τι συνέβη και η δημοπράτηση του 2007, επαναδημοπρατείται το
2013;
- Μήπως, το γεγονός ότι η αρχική εργολαβία τού 2007, που σχεδιάστηκε να γίνει με παράλληλη λειτουργία του παλιού τρένου, ήταν λάθος και όταν το κατάλαβαν τον Αύγουστο του 2009 -ξηλώνοντας την παλιά γραμμή- ήταν πλέον αργά, αφού είχε χαθεί πολύτιμος χρόνος και άρχισε να γίνεται αντιληπτός ο «οικονομικός εκτροχιασμός» της εργολαβίας ;
- Μήπως, επίσης, οι εδώ και μία δεκαετία πολιτικές –τοπικές- παρεμβάσεις, για αιτήματα αλλαγής των αρχικών χαράξεων, συνέτειναν στο «φρενάρισμα» του έργου ;
- Τι, άραγε, εννοούσε στις 9 Ιανουαρίου 2013 ο τότε αρμόδιος Υπουργός Κ. Χατζηδάκης, όταν είπε: στη νέα γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη ολοκληρώνονται τα βασικά έργα πολιτικού μηχανικού μέχρι το Μάρτιο 2013… και τώρα βρισκόμαστε στον Δεκέμβριο του 2013 ;