ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    19 Νοε 2014

    Η παρουσίαση των «ευφυών» συστημάτων κυκλοφορίας του νέου αυτοκινητόδρομου Αθηνών - Πατρών

    257 τηλεφωνικές συσκευές έκτακτης ανάγκης,
    50 κάμερες κλειστού κυκλώματος,
    14 πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων,
    επτά μετεωρολογικούς σταθμούς
    43 σταθμούς μέτρησης κυκλοφορίας 
    Μια άλλη πλευρά του έργου, αυτή της εκτεταμένης χρήσης τεχνολογίας αιχμής, παρουσίασε (19-11-2014), η Ολυμπία Οδός στο Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Ευφυή Συστήματα Μεταφορών και έξυπνες πόλεις» που πραγματοποιείται στην Πάτρα από το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών  σε συνεργασία με την ITS Ελλάς και την υποστήριξη του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.
    Στελέχη της Λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού πρόβαλαν την εικόνα του έργου στο άμεσο μέλλον, παρουσιάζοντας τα συστήματα που θα διαθέτει με την ολοκλήρωσή του ο νέος αυτοκινητόδρομος Αθηνών- Πατρών.
    Συγκεκριμένα, ο αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (Intelligent Transportation Systems) σε όλο το μήκος του με σκοπό την καθημερινή διαχείριση της κυκλοφορίας και την άμεση μετάδοση πληροφοριών από τον δρόμο προς στα δύο Κέντρα Διαχείρισης  Κυκλοφορίας (ΚΔΚ) και από τα ΚΔΚ προς τους οδηγούς και τις Υπηρεσίες Έκτακτης Ανάγκης Επιπλέον, οι 29 σήραγγες του έργου (συνολικού μήκους 25 χλμ με τη μεγαλύτερη εξ' αυτών μήκους 4χλμ.) θα διαθέτουν πρόσθετο εξοπλισμό για την έγκαιρη ανίχνευση και ανταπόκριση σε περιστατικά εντός και κατά μήκος των προσεγγίσεων των σηράγγων, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. 
    Η ενσωμάτωση του συνόλου του εξοπλισμού, ανοικτού δρόμου και σηράγγων, θα επιτυγχάνεται μέσω ενός κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης Αυτοκινητοδρόμου (Motorway Management System) με κύρια χαρακτηριστικά την υψηλή διαθεσιμότητα και την εκτεταμένη χρήση αυτοματισμών που επιτρέπουν τη συντομότερη και ολοκληρωμένη καταγραφή και επεξεργασία των δεδομένων, καθώς και την ταχεία ανίχνευση και αντίδραση σε περίπτωση συμβάντος.    
    Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό ανοικτού δρόμου, ενδεικτικά, αυτός περιλαμβάνει 257 τηλεφωνικές συσκευές έκτακτης ανάγκης, 50 κάμερες κλειστού κυκλώματος ανοικτού αυτοκινητοδρόμου, 14 πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων, επτά μετεωρολογικούς σταθμούς και 43 σταθμούς μέτρησης κυκλοφορίας με 324 επαγωγικούς βρόγχους. 
    Αντίστοιχα, οι συνολικά 29 σήραγγες του αυτοκινητόδρομου θα διαθέτουν 873 τηλεφωνικές συσκευές έκτακτης ανάγκης, 76 κάμερες μεταβλητής εστίασης, 300 κάμερες σταθερής εστίασης για αυτόματη ανίχνευση συμβάντων, 21 Πινακίδες Μεταβλητών Μηνυμάτων, 270 λοιπές ηλεκτρονικές πινακίδες διαχείρισης κυκλοφορίας (μεταβλητά όρια ταχύτητας, πολυπινακίδες, πινακίδες ένδειξης διαθεσιμότητας λωρίδας κλπ), καθώς και 30 κινητά φράγματα (μπάρες) αποκλεισμού της κυκλοφορίας σε περίπτωση συμβάντος.

    Στο συνέδριο, από πλευράς Ολυμπίας Οδού, παρουσιάστηκε επίσης, το σύστημα διαλειτουργικότητας διοδίων GRITS και τα συμπεράσματα από την μέχρι σήμερα εφαρμογή του σε πέντε αυτοκινητόδρομους παραχώρησης (Αττική Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Γέφυρα, Μωρέας και  Ολυμπία Οδός).

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !