ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    5 Οκτ 2016

    Στην Κορέα οι αρχαίες μηχανές τού Αιγειράτη Κώστα Κοτσανά

    National Science Museum, Daejeon, South Korea.  1/10/2016 έως 30/01/2017
    Ένας πολιτισμικός μεσολαβητής ανάμεσα στην Ελλάδα που χρωστά και στην Ελλάδα που της χρωστάνε αναδεικνύεται το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά με τις περιοδεύουσες εκθέσεις του στην Ευρώπη, Αμερική, Αυστραλία και τώρα και στην Ασία. Τα εκθέματα και το υποστηρικτικό υλικό τους έχουν μελετηθεί και δημιουργηθεί από τον ιδρυτή του μουσείου μετά από 30χρονη προσωπική εργασία χωρίς καμιά επιχορήγηση από οποιοδήποτε δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα. 
    Οικοδεσπότες και χορηγοί του κόστους των μεταφερόμενων εκθέσεων του μουσείου είναι Πανεπιστήμια και Διεθνείς Οργανισμοί, Αρχαιολογικά και Επιστημονικά μουσεία, όπως το Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ, το Ευρωπαϊκό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών της Χάγης, το Αρχαιολογικό Μουσείο του Βαρέζε, το Ευρωπαϊκό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών της Βιέννης, το Αρχαιολογικό Μουσείο της Βασιλείας (Ελβετία), το Ευρωπαϊκό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών του Μονάχου, το Ελληνικό Μουσείο Μελβούρνης, κ.ά.
    Είναι χαρακτηριστική η δήλωση του προέδρου του Ευρωπαϊκού Γραφείου Ευρεσιτεχνιών της Χάγης: «μετά από αυτήν την έκθεση η ιστορία των εφευρέσεων πρέπει να ξαναγραφεί» αλλά και η αναφώνηση Ιταλού αρχαιολόγου στο Βαρέζε: «Μα η μετάδοση της κίνησης σε μηχανές (οδοντοκίνηση, αλυσοκίνηση ιμαντοκίνηση) δεν ξεκίνησε από το Ντα Βίντσι;)
    Στις 30-9-16 εγκαινιάστηκε η περιοδεύουσα έκθεση με τίτλο «Oι Hi-Tec εφευρέσεις των αρχαίων Ελλήνων: οι απαρχές της σύγχρονης τεχνολογίας μας» σε ένα από τα πιο σύγχρονα επιστημονικά και τεχνολογικά κέντρα στον κόσμο, το Εθνικό Μουσείο Επιστημών της Daejeon στη Νότια Κορέα.
    Η έκθεση περιλαμβάνει 54 λειτουργικά εκθέματα - εφευρέσεις που αποτελούν παγκόσμιες καινοτομικές πρωτιές των Αρχαίων Ελλήνων, μια ξεχωριστή διαδραστική ζώνη 24 επιπλέον εκθεμάτων, 24 βιντεοοθόνες οπτικοακουστικού υλικού των εκθεμάτων και 500 τ.μ. σκηνογραφίας.
    Η έκθεση είναι χωρισμένη σε ενότητες όπως ρομποτική, υπολογιστική (computing), ατμοκίνηση, αεριοπροώθηση, αυτοκίνηση, αυτόματη πλοήγηση, αυτοματισμοί , προγραμματισμός, τηλεπικοινωνίες, κρυπτογράφηση, γεωδαισία, χαρτογράφηση, αστρονομία, μετρητικά όργανα, αυτόματα, αξιοποίηση υδραυλικής και αιολικής ενέργειας, εφαρμογές ιμαντοκίνησης, οδοντοκίνησης και αλυσοκίνηση, κ.ά. και αποδεικνύει με απόλυτη εγκυρότητα και αξιοπιστία το γεγονός ότι πολλές επιστήμες και τεχνικές, που μοιάζουν σημερινές ή τουλάχιστον της νεωτερικής εποχής, γεννήθηκαν στην αρχαία Ελλάδα. Εκεί υπήρξε μια αλματώδης ανάπτυξη της τεχνολογίας και μια κορύφωση κατά τον 3ο και 2ο αιώνα π.Χ. , μια σταδιακή υποβάθμιση και απώλεια της τεχνολογίας αυτής την εποχή των Ρωμαίων και μια σταδιακή επανάκτηση αυτής της τεχνολογίας μετά από 1500 χρόνια.
    Στο λόμπυ της έκθεσης σε τρεις οθόνες προβάλλεται ένα ντοκυμαντέρ του Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας, ένα βίντεο που προβάλλει την Ελλάδα και τον πολιτισμό της καθώς και ένα ξεχωριστό βίντεο που προβάλλει την Αρχαία Ολυμπία. Επίσης στους επισκέπτες της έκθεσης χορηγούνται δύο βιβλία (ένα για μαθητές και ένα για ενήλικες) Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας του Κώστα Κοτσανά που εκδόθηκαν στα Κορεατικά από το Μουσείο Επιστημών της Κορέας. Τέλος χιλιάδες έντυπα που προβάλλουν τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας θα δίνονται στους 1.500.000 επισκέπτες του Μουσείου.
    Με χιλιάδες σημαιόπανα στις λεωφόρους της πόλης, πανό σε αερογέφυρες και γιγάντιες βιντεοοθόνες προβάλλεται με ξεχωριστή σημασία η σπουδαιότητα της έκθεσης αυτής στη χώρα που βρίσκεται στην τεχνολογική αιχμή της καινοτομίας του μέλλοντος. Μάλιστα η έκθεση αυτή αποτελεί το πρώτο και το μοναδικό πολιτισμικό γεγονός της Ελλάδας στην Κορέα σύμφωνα με τους κρατικούς αξιωματούχους που εγκαινίασαν την έκθεση παρουσία του Έλληνα Πρέσβη.
    Στην ομιλία του, στα εγκαίνια της έκθεσης, αλλά και σε συνέντευξή του σε κανάλι της Κορεατικής τηλεόρασης, ο Δημιουργός του Μουσείου Κώστας Κοτσανάς δεν παρέλειψε να τονίσει για άλλη μια φορά ότι «η εξέλιξη της σύγχρονης τεχνολογίας μας θα ήταν αμφίβολη χωρίς την ανέξοδη επανάκτηση μετά μιάμιση χιλιετία ωρίμανσης αυτής της αξιοθαύμαστης ξεχασμένης αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας».

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !