ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    16 Νοε 2012

    Νοέμ. 2012: Προς το καλοκαίρι τού 2013 η συνέχιση των ΕΡΓωνΟΣΕ Κιάτου - Αιγίου

    Διακοπτό-Ροδοδάφνη. Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ
    με 
    243 εκατομμύρια Ευρώ....
    Σύμφωνα με δηλώσεις που έκανε στις 15/11/2012 στο ypodomes.com, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Ιωάννης Πετρόπουλος, τόνισε ότι το επόμενο έτος θα δούμε να (επανα)δημοπρατείται το έργο στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο) και το έργο Ψαθόπυργος-Ρίο. 
    Σύμφωνα λοιπόν με τις δηλώσεις αυτές, επιβεβαιώνεται πλήρως η εφημερίδα «Φ», που εδώ και μήνες γράφαμε ότι τα έργα της διαλυθείσας εργολαβίας Κιάτου – Αιγίου, δεν πρόκειται να επανεκκινηθούν πριν το καλοκαίρι του 2013…
    Συγκεκριμένα ο κ. Πετρόπουλος είπε: «Το επόμενο έργο που το περιμένουμε γύρω στην Άνοιξη είναι η εργολαβία-σκούπα για την υποδομή και επιδομή του τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη. Σε αυτό το έργο είμαστε σε περίοδο σύνταξης των τευχών δημοπράτησης. Το αντικείμενο περιλαμβάνει το συμμάζεμα από όλες τις εκκρεμότητες από προηγούμενες εργολαβίες που είτε ολοκληρώθηκαν είτε διαλύθηκαν. Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου το τρένο θα «ξανασφυρίξει» στην Πελοπόννησο και θα απομένει το έργο της ηλεκτροκίνησης που θα αποτελέσει αντικείμενο επόμενου διαγωνισμού.
    Με το τμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο ολοκληρώνονται τα μεγάλα έργα του ΠΑΘΕΠ αφήνοντας ανολοκλήρωτο μόνο το τμήμα Ρίο-Πάτρα που παρουσιάζει σύνθετα προβλήματα λόγω της απόφασης υπογειοποίησης μεγάλου μέρους του. ‘Οσο αφορά το τμήμα από τον Ψαθόπυργο μέχρι το Ρίο όπως θα είναι έργο-γέφυρα. Λόγω χρονικού περιορισμού το έργο θα ξεκινήσει με τα κονδύλια του ΕΣΠΑ και θα ολοκληρωθεί με κονδύλια από το επόμενο ΚΠΣ το οποίο ξεκινά το 2014.
    ΣΗΜ. ¨Φ¨: Σε εξέλιξη, βέβαια, είναι οι εργασίες υπογειοποίησης στο Διακοπτό και της κατασκευής των σταθμών και στάσεων μεταξύ Ξυλοκάστρου και Αιγίου...
    Μακέτα σιδηροδρομικού σταθμού στο Κράθιο
    Παράλληλα, με απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ  το σιδηροδρομικό τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη. Το έργο εντάχθηκε μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας.
    Ο προϋπολογισμός των έργων είναι 242.349.657,79 ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Να θυμίσουμε πως μεγάλη εργολαβία σε αυτό το τμήμα είναι ήδη σε εξέλιξη εδώ και σχεδόν ένα έτος και η απόφαση για ένταξη στο ΕΣΠΑ κάνει πολύ πιο «εύκολη» την ροή της χρηματοδότησης προκειμένου να μην κολλήσουν οι εργασίες.
    Στόχος είναι η απορρόφηση όλων των κονδυλίων μέχρι το τέλος του 2015 που είναι η λήξη της χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ. Εκτός της χρηματοδότησης είναι το έργο της ηλεκτροκίνησης που θα πάει για το επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.
    Το έργο αφορά στην κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, μήκους 16 χλμ. περίπου, στο τμήμα από Διακοφτό έως και λίγο μετά (περίπου 1,5 χλμ) την έξοδο της σήραγγας Αιγίου (περιοχή Ροδοδάφνης).
    Το φυσικό αντικείμενο της πράξης περιλαμβάνει:
    Α) Εργασίες υποδομής: κατασκευή της υποδομής νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από Χ.Θ. 75+500 (περιοχή Διακοφτού) έως τη ΧΘ. 91+500 (περιοχή Ροδοδάφνης), μήκους 16 χλμ, του σιδ/κού σταθμού Αιγίου και της στάσης Ελίκης με τα κτίρια, τις αποβάθρες, τα στέγαστρα και τον περιβάλλοντα χώρο, καθώς και τα Η/Μ οδικών έργων στο τμήμα.
    Β) Εργασίες επιδομής: Στρώση / τακτοποίηση της διπλής γραμμής
    Γ) Η/Μ εργασίες σηράγγων και εγκατάσταση σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης
    Δ) Προμήθειες υλικών για την επιδομή του τμήματος.
    E) Φυτοτεχνικές εργασίες.
    ΣΤ) Συντέλεση απαλλοτριώσεων των αναγκαίων εκτάσεων για την κατασκευή της νέας γραμμής με τα επικείμενά τους.
    - ΥΠΟΕΡΓΟ 7: Κατασκευή έργων υποδομής από Χ.Θ. 85+538,22 - 89+246,40, μήκους 3.708,18 μ, συμπεριλαμβανομένης της σήραγγας Αιγίου.
    - ΥΠΟΕΡΓΟ 5: Κατασκευή έργων υποδομής από Χ.Θ. 79+000 - 85+538,22 και από Χ.Θ. 89+246,40 - 91+500, μήκους 8.791,82 μ.
    - ΥΠΟΕΡΓΟ 8: Υπολειπόμενα έργα υποδομής στις Χ.Θ. 79+000 - 85+538,22 και Χ.Θ. 89+246,40 - 91+500 (που δεν κατασκευάστηκαν στο πλαίσιο της σύμβασης 511/2007), κατασκευή επιδομής στο τμήμα Διακοπτό - Ροδοδάφνη, Η/Μ σηράγγων, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.
    - ΥΠΟΕΡΓΟ 14: Κατασκευή έργων υποδομής από Χ.Θ. 75+500 - 79+000, σιδ/κού σταθμού Αιγίου και στάσης Ελίκης με τα κτίρια, τις αποβάθρες, τα στέγαστρα και τον περιβάλλοντα χώρο αυτών, καθώς και τα Η/Μ οδικών έργων στο τμήμα Διακοπτό - Ροδοδάφνη.
    - ΥΠΟΕΡΓΟ 9 & 10: Φυτοτεχνικές εργασίες και κατασκευές με στόχο την προστασία των ορυγμάτων και επιχωμάτων από τις διαβρώσεις, τη σταθεροποίηση των εδαφών και την περιβαλλοντική αποκατάστασή τους.
    ΣΤΑ ΥΠΟΕΡΓΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:
    - ΥΠΟΕΡΓΑ 1-4 & 6: Προμήθεια των υλικών επιδομής (66.915 μ.τ. σκύρων γραμμής, 72.000 στρωτήρων από προεντεταμένο σκυρόδεμα, 4.750 ειδικών στρωτήρων, 26 τεμαχίων αλλαγών τροχιάς, 5.338 μ.τ. σιδηροτροχιών) για τη στρώση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής.
    ΣΤΑ ΥΠΟΕΡΓΑ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΝ / ΟΚΩ / ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ:
    - ΥΠΟΕΡΓΟ 11: Συντέλεση απαλλοτριώσεων συνολικής έκτασης 617 στρεμμάτων για την κατασκευή της νέας γραμμής με επικείμενα κτίσματα ή κατασκευές.
    - ΥΠΟΕΡΓΑ 12 & 13 ΟΚΩ / Αρχαιολογίας: Έργα αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ και αρχαιολογικών ερευνών.

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !