13.4.16

"Αληθοφανής" αιτιολογία: Να, γιατί άργησε να φτάσει στην Πάτρα ο Αυτοκινητόδρομος !

Αν δεν υπήρχαν μερικές "εμπλοκές" μήκους τριών τεσσάρων χιλιομέτρων μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ και Ολυμπίας (τρεις στην Κορινθία και δύο στην Αχαΐα) ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου - Πατρών θα όδευε προς ολοκλήρωση, σύμφωνα με το «πλαίσιο συναντίληψης» που υπεγράφη ανάμεσα στο Δημόσιο και την «Άπιον Κλέος» !
Ο κύριος λοιπόν υπεύθυνος της πολύχρονης καθυστέρησης ολοκλήρωσης της συγκοινωνιακής αναβάθμισης της βόρειας Πελοποννήσου είναι: ένας οχετός ομβρίων προς τη θάλασσα και ένας παράδρομος στο Μελίσσι, η μή "μετακίνηση" μιας γέφυρας στη Συκιά, η καθυστέρηση κατασκευής εξόδου ενός τούνελ στο Ξυλόκαστρο, και κάποια μικροέργα στις Καμάρες και το Ρίο...
Μακάρι να ήταν τα πράγματα όμως τόσο απλά, αφού όσοι παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τα εκτελούμενα έργα μεταξύ Κιάτου και Πάτρας, γνωρίζουν ότι οι προθεσμίες παράδοσης μέχρι το μεθεπόμενο καλοκαίρι δεν θα θεραπευτούν με το να λυθούν αυτά τα άνευ ουσίας προβληματάκια. 

Αν μπορούν, ας παραδώσουν τον αυτοκινητόδρομο στο υπόλοιπο κομμάτι μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2017 και τα τμήματα σε Μελίσσι, Συκιά, Ξυλόκαστρο, Καμάρες και Ρίο ας τα παραδώσουν το 2022 !
Αναλυτικά το σχετικό ρεπορτάζ που ήρθε στη δημοσιότητα το προηγούμενο εικοσιτετράωρο, αναφέρει τα εξής:
Την προηγούμενη εβδομάδα, το υπουργείο Υποδομών ανέθεσε στην κοινοπραξία Απιον Κλέος (κατασκευάζει την Κορίνθου - Πατρών) την κατασκευή ακόμα ενός σημείου συνάντησης αυτοκινητοδρόμου και σιδηροδρόμου. Το σημείο αυτό, όμως, δεν είναι το μόνο «επικίνδυνο». Στο «πλαίσιο συναντίληψης» που υπεγράφη ανάμεσα στο Δημόσιο και την Ολυμπία Οδό (και το οποίο αποκάλυψε η «Κ»), αναφέρονται ρητά οι προβληματικές θέσεις, που εξακολουθούν να θέτουν σε κίνδυνο το -ανελαστικό πλέον- χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου. Ας δούμε, λοιπόν, πού βρίσκεται η υπόθεση (σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΡΓΟΣΕ):
Στο Μελίσσι Κορινθίας κατασκευάζεται ένας οχετός ομβρίων προς τη θάλασσα και ολοκληρώθηκαν τα απαραίτητα έργα προς τη σήραγγα του τρένου, ώστε να μην παρεμποδίζεται ο αυτοκινητόδρομος. Εκτός από την ολοκλήρωση του οχετού, πρέπει να κατασκευαστεί και ο υπόλοιπος παράδρομος από την Απιον Κλέος.
Σε γειτονικό στο προηγούμενο σημείο διασταύρωσης, υπολείπεται η ολοκλήρωση ενός τεχνικού έργου. Για να πραγματοποιηθεί, πρέπει ο δρόμος να «μετακινηθεί» στο ήδη κατασκευασμένο κομμάτι, κάτι που πρόκειται να γίνει μέσα στον μήνα. Κατόπιν η ΕΡΓΟΣΕ θα χρειαστεί 3 μήνες για την ολοκλήρωση του έργου.
Στη θέση Συκιά Κορινθίας πρέπει για την ολοκλήρωση ενός τεχνικού έργου να γκρεμιστεί μια γέφυρα και να μετακινηθεί η κυκλοφορία στην αρχική θέση του δρόμου. Η γέφυρα γκρεμίστηκε και τώρα η Απιον Κλέος εργάζεται για τη μετακίνηση του δρόμου. Όταν τελειώσει, θα έλθει η σειρά της ΕΡΓΟΣΕ, που θα χρειαστεί ενάμιση μήνα εργασιών.
Στο Ξυλόκαστρο Κορινθίας εκπονείται μελέτη κατασκευής της εξόδου της σήραγγας του τρένου, που για να υλοποιηθεί προϋποθέτει κυκλοφοριακή παράκαμψη του ενός ρεύματος του αυτοκινητοδρόμου μέσα σε οδική σήραγγα και του δεύτερου σε εξωτερικό τμήμα του δρόμου. Ο εργολάβος της ΕΡΓΟΣΕ υπέβαλε τεχνική έκθεση της μεθοδολογίας κατασκευής, η οποία τώρα θα υποβληθεί για σύμφωνη γνώμη στις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών προκειμένου να ολοκληρωθούν οι οριστικές μελέτες μέχρι τον Ιούνιο 2016. Πρόκειται για το πιο προβληματικό, από πλευράς χρόνου, σημείο.
Στις Καμάρες Αχαΐας ανατέθηκε στην Απιον Κλέος να φέρει εις πέρας τα απαραίτητα έργα.
Τέλος, στο Ρίο Αχαΐας η ΕΡΓΟΣΕ έχει εκπονήσει την οριστική μελέτη του τεχνικού έργου και θα αναθέσει σύντομα την κατασκευή του.