6/9/2016 - 12:58 π.μ. Του Κ. Ρόζου
H διέλευση των κυκλοφοριακών αξόνων από την ανατολική Κορινθία είναι το πιο «βατό» τεχνικά έργο... |
Tα πρώτα 20 χλμ ήταν τα δύσκολα…
Φυσικά, παραφράζοντας τη γνωστή λαϊκή φράση, αντιλαμβανόμαστε γιατί ήταν επιβεβλημένη, η -μετά τυμπανοκρουσιών- παράδοση του τμήματος Αρχαίας Κορίνθου - Κιάτου, οκτώ χρόνια μετά από την έναρξη εργασιών της Ολυμπίας οδού...
Ένα κομμάτι, που μαζί με το επόμενο (18 χιλμ),
ως το Ξυλόκαστρο το οποίο θα είναι σίγουρα ετοιμοπαράδοτο τους επόμενους μήνες,
χαρακτηρίζονται ως τα ευκολότερα (κατασκευαστικά) της Κορίνθου – Πατρών.
Κατανοητή -από τους
πάντες- αυτή η διαπίστωση, ότι δηλ. η διέλευση των κυκλοφοριακών αξόνων από την
ανατολική Κορινθία είναι το πιο «βατό» τεχνικά έργο, αφού διέρχεται κυρίως μέσα
από γεωργικές εκτάσεις και εφάπτεται ή τέμνει σε λιγοστά σημεία πυκνοδομημένους
οικιστικούς ιστούς.
(Κατασκευάσθηκαν τρεις ανισόπεδοι κόμβοι, πέντε γέφυρες και εικοσιτέσσαρες διαβάσεις)
Πρακτικά, αυτό σημαίνει μικρότερο κόστος και μικρότερη διάρκεια κατασκευής.
(Κατασκευάσθηκαν τρεις ανισόπεδοι κόμβοι, πέντε γέφυρες και εικοσιτέσσαρες διαβάσεις)
Πρακτικά, αυτό σημαίνει μικρότερο κόστος και μικρότερη διάρκεια κατασκευής.
Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι επτά χιλιόμετρα του ενός
κλάδου μέχρι το Ζευγολατιό είχαν ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2014.
«Απεμπλοκή» και
κορδέλα στο Δερβένι…
Όσον αφορά την παράδοση στην κυκλοφορία του νότιου κλάδου
στο Δερβένι, πρέπει να σημειωθεί ότι η γέφυρα του ποταμού και οι δύο εκατέρωθεν
σήραγγες είχαν ολοκληρωθεί (ασφαλτόστρωση – ηλεκτροφωτισμός κλπ) από τον Οκτώβριο του 2015 {λίγο νωρίτερα από αυτές της Αιγείρας που
δόθηκαν στην κυκλοφορία τον Μάιο του 2016}
Αυτή η καθυστέρηση παράδοσης, ίσως να συσχετίζεται και με
τη φράση που είπε ο Γ.Γ. Γιώργος Δέδες στον Πρωθυπουργό πάνω στη γέφυρα
Δερβενίου: «Εδώ ήταν ένα από τα δύσκολα σημεία ΕΜΠΛΟΚΗΣ του Αυτοκινητόδρομου με
τα ΕΡΓαΟΣΕ που επιλύσαμε…»
Πράγματι στο σημείο αυτό τα έργα σιδηροδρόμου έχουν παγώσει για μια πενταετία και πλέον, χωρίς κάποιος να έχει δώσει κάποια επαρκή εξήγηση, με αποτέλεσμα η λέξη «εμπλοκή» να ενδυναμώνει κάθε πιθανή και απίθανη σεναριολογία, όπως:
Πράγματι στο σημείο αυτό τα έργα σιδηροδρόμου έχουν παγώσει για μια πενταετία και πλέον, χωρίς κάποιος να έχει δώσει κάποια επαρκή εξήγηση, με αποτέλεσμα η λέξη «εμπλοκή» να ενδυναμώνει κάθε πιθανή και απίθανη σεναριολογία, όπως:
Υπήρξε κάποια κατασκευαστική αστοχία ή κάποιο σοβαρό
γεωλογικό πρόβλημα στο σιδηροδρομικό τούνελ που διέρχεται κάτω από τα τούνελ
του αυτοκινητόδρομου;
Υπάρχει οικονομικό πρόβλημα και την ολοκλήρωση των ΕΡΓων
ΟΣΕ θα τα αναλάβει η «Ολυμπία»;
Ή μήπως δεν συμβαίνει τίποτα από όλα αυτά και απλώς ο
όρος «ΕΜΠΛΟΚΗ» θα χρησιμοποιηθεί ως «νομιμοφανής» αιτιολογία σε πιθανή -εκτός
ευρωπαϊκών χρονοδιαγραμμάτων- καθυστέρηση των έργων;
«Λειτουργική
ολοκλήρωση»…
Πέρα από όλα αυτά, πάντως οι ημερομηνίες ολοκλήρωσης των
κυκλοφοριακών αξόνων τής βόρειας Πελοποννήσου την προσεχή άνοιξη, φαντάζουν
ΟΥΤΟΠΙΚΕΣ…
Εδώ έρχεται πάλι μία φράση «γρίφος»: ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ
ολοκλήρωση τής Κορίνθου – Πατρών μέσα στα χρονικά πλαίσια που έχουν συμφωνηθεί
λόγω ευρωχρηματοδοτήσεων.
Τί να σημαίνει λοιπόν «λειτουργική ολοκλήρωση»;
Τί να σημαίνει λοιπόν «λειτουργική ολοκλήρωση»;
Μήπως οι νέες χαράξεις μέχρι την Πάτρα θα είναι πάσει
θυσία έτοιμες μέχρι τον ερχόμενο Απρίλιο και η ανακατασκευή των υπαρχόντων
τμημάτων μπει στα «λίαν προσεχώς»;
Πώς αλλιώς θα μπορέσουν να κατασκευασθούν σε διάστημα
μερικών μηνών (για παράδειγμα) στην περιοχή Ακράτας – Αιγείρας (έως Κράθις) εννέα γέφυρες
οδικών διαβάσεων και τρεις γέφυρες ποταμών;
Χρονοδιαγράμματα…
Σε καμία περίπτωση, επίσης, μπορούν να κατασκευασθούν και
να λειτουργήσουν εντός χρονοδιαγράμματος οι πάμπολοι παράπλευροι κόμβοι διοδίων
(χιλιομετρική χρέωση).
Βέβαια, μέχρι τις αρχές του νέου έτους, το πρόβλημα των
διοδίων θα έχει «θεραπευτεί» ως εξής:
Σπάσιμο στα δύο της {αυξημένης (0,06 ευρώ/χλμ.) στις αρχές του 2017} χρέωσης στην Κορίνθου –
Πατρών, με τη λειτουργία νέων μετωπικών διοδίων στα Νικολέικα Αιγιαλείας.
Τα παιρεταίρω χρονοδιαγράμματα, δια στόματος Πρωθυπουργού,
έχουν ως εξής:
Το τρένο στην Αχαϊκή πρωτεύουσα θα φτάσει περί το 2022…
Ο αυτοκινητόδρομος θα φτάσει στον Πύργο τής Ηλείας το
2021… Μόνο τότε θα αποκτήσει το πραγματικό νόημα η ονομασία «Ολυμπία Οδός»…
Και κάτι τελευταίο…
Στο ρεπορτάζ της ΕΡΤ που ακολουθεί, ακούστηκε η φράση «δίδυμες
σήραγγες Ακράτας», αν και γνωστό ότι η μία εκ των διδύμων ευρίσκεται στην Αιγείρα… Μέχρι να στείλουν την επίσημη απάντηση για τη διόρθωση του ονόματος σε αυτή του Κριού Αιγείρας, ας έχουν κατά νου όσοι επιθυμούν την αλλαγή, ότι αν και τα …διδυμάκια
ποτέ δεν τα χωρίζουν, ίσως κάποτε να τις μετονομάσουν!