ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    9 Νοε 2016

    Αριθμοί και ημερομηνίες για το «πολύπαθο» ΕΡΓΟ ΟΣΕ Κιάτου – Ρίου

    Ολοκλήρωση εργασιών περί το 2020…
    Συνολικό μήκος 142 χλμ περίπου
    Το κόστος εργασιών ίσως αγγίξει το 1,5 δις
    Έναρξη πρώτης Εργολαβίας 2006
    Σιδηροδρομικοί Σταθμοί: Ξυλοκάστρου, Ακράτας, και Αιγίου
    Στάσεις: (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού, Ελίκης

    Κιάτο – Ροδοδάφνη
    Τo έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, , από το νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Κιάτου μέχρι τη Ροδοδάφνη, με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και Η/Μ σηράγγων .
    Μήκος τμήματος: 71 χλμ. περίπου
    Πιο συγκεκριμένα το έργο περιλαμβάνει:
    συντέλεση των απαλλοτριώσεων και επιτάξεων των αναγκαίων εκτάσεων, έργα υποδομής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, έργα επιδομής σε όλο το μήκος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, Η/Μ σηράγγων, έργα εγκατάστασης σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης ΕΤCS level I και τηλεπικοινωνιών, κατασκευή σιδ/κών Σταθμών/Στάσεων
    Χρηματοδότηση:
    Τμήμα Κιάτο-Διακοπτό: Tαμείο Συνοχής 2000-2006 & Εθνικοί πόροι
    Τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη: EΣΠΑ 2007-2013, EΣΠΑ 2014-2020 & Εθνικοί πόροι
    Κόστος έργου: 920  εκ. €
    Σημαντικές ημερομηνίες: Έναρξη κατασκευής: 2006 - Εκτιμώμενη ολοκλήρωση έργου: 2017
    Μήκος τμήματος: 71 χλμ
    Ταχύτητα μελέτης: 200 χλμ/ώρα για Κιάτο-Λυκοποριά και 150 χλμ/ώρα για Λυκοποριά-Ροδοδάφνη
    Σήραγγες: 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11.000 μ. περίπου, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού  μήκους 2.150 μ.
    Cut and Cover: 13 συνολικού μήκους 1.710 μ. περίπου
    Σιδ/κές γέφυρες: 18
    Aνισόπεδες διαβάσεις: 60
    Σταθμοί/στάσεις: 3 Σιδηροδρομικοί Σταθμοί (Ξυλοκάστρου, Ακράτας, και Αιγίου) και 6 στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς (περιοχή Δερβενίου), Πλατάνου, Διακοπτού, Ελίκης).
     
    Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος
    Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος.
    Μήκος τμήματος: 21,5 χλμ., από Χ.Θ. 91+500 έως Χ.Θ. 113+000,
    Αναλυτικότερα:
    Η κατασκευή της δίδυμης σήραγγας Παναγοπούλας, συμπεριλαμβανομένων των Cut & Cover εισόδων και εξόδων, με τις Η/Μ εγκαταστάσεις αυτών, χωματουργικές εργασίες ανοικτής γραμμής, τεχνικά έργα (Ανισόπεδες Διαβάσεις, Σιδηροδρομικές Γέφυρες κλπ)
    υδραυλικά έργα προστασίας, συντέλεση των απαλλοτριώσεων και επιτάξεων των αναγκαίων εκτάσεων, κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου, εργασίες αποκατάστασης θιγόμενου δικτύου κοινής ωφέλειας εργασίες αρχαιολογίας
    Xρηματοδότηση:
    Εθνικοί πόροι και από 1-1-2014 από το Χρηματοδοτικό Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility) 2014-2020
    Kόστος έργου: 337 εκ. εκ €
    Σημαντικές ημερομηνίες: Έναρξη κατασκευής: 2012  - Εκτιμώμενη ολοκλήρωση έργου: 2018
    Μήκος τμήματος: 27,6 χλμ
    Ταχύτητα μελέτης: 100-150 χλμ/ώρα      
    Σήραγγες:  μια σήραγγα στην περιοχή Παναγοπούλας, δύο κλάδων (μήκους 4.800 μ. περίπου έκαστος περιλαμβανομένων των τεχνικών cut and cover εισόδου και εξόδου και με συνδετήριες στοές ανά 500 μ.), με μία σήραγγα ενδιάμεσης προσβολής μήκους 500μ περίπου.
    Σιδ/κές γέφυρες:3
    Aνισόπεδες διαβάσεις: 27

    Ψαθόπυργος – Ρίο
    Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους στο τμήμα Ψαθόπυργος – Ριο
    Μήκος τμήματος: 10,5 χλμ.
    Αναλυτικότερα στο παρόν έργο περιλαμβάνονται:
    Εργασίες Υποδομής
    Κατασκευή του καταστρώματος της νέας σιδ/κής γραμμής, αλλά και κατασκευή τεχνικών έργων εκ των οποίων τα σημαντικότερα είναι:
    Cover and Cut: 2 (ένα στην περιοχή Αγίου Βασιλείου, μήκους 625,97 μ. και ένα στην περιοχή του Ρίου, μήκους 392,20 μ.)
    Σιδηροδρομικές Γέφυρες: 9
    Άνω Διαβάσεις: 33 περίπου, για το κάθετο οδικό δίκτυο.
    Οδικές Γέφυρες: 3 στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.
    Παράπλευρα έργα της γραμμής
    Παράπλευρη οδοποιία - υδραυλικά, αποκαταστάσεις θιγόμενων δικτύων ΟΚΩ,  αρχαιολογική ανασκαφική έρευνα σε σημεία εντοπισμένων αρχαιοτήτων κλπ.
    Φάση έργου: Το έργο βρίσκεται σε φάση ανάθεσης. (από τη στιγμή που «διευθετηθούν» οι Δικαστικές εμπλοκές και εγκατασταθεί ο εργολάβος θα απαιτηθούν τουλάχιστον τρία χρόνια).
    Εκτιμώμενη ολοκλήρωση έργου: 2020
    Χρηματοδότηση: Το  έργο έχει προταθεί για χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility-CEF)  2014-2020
    Εκτιμώμενο Κόστος: 130 εκ €
    ----------------------------------------------
    "τις πταίει" για τις δραματικές καθυστερήσεις... ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !