ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    6 Νοε 2016

    ΕΡΓΟΣΕ: Κορυφώνεται το δικαστικό θρίλερ για το Ψαθόπυργος - Ρίο

    Μια ακόμα επιβεβαίωση τής αρθρογραφίας του aigeira.com...
    Μέσα από δεκάδες άρθρα την τελευταία δεκαετία, έχουμε επισημάνει τον εκτροχιασμό κάθε χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση του σημαντικότατου σιδηροδρομικού δικτύου  Κιάτου – Πάτρας. 
    Ήδη, από τον Μάρτιο του 2015 γράφαμε «ούτε το τρένο θα είναι «πύραυλος» αφού θα διασχίζει την Αχαΐα με μέση ταχύτητα 130 χιλμ/ώρα, ούτε θα φτάσει σύντομα στην Πάτρα αφού πρόκειται να δημοπρατηθεί τμήμα μόνο 10 χλμ από Ψαθόπυργο ως Ρίο…» Αθήνα - Πάτρα, με τρένο: 25 χρόνια, για «στρώσιμο» σιδηροτροχιών…
    Σχεδόν τρία χρόνια αργότερα το ρεπορτάζ τού capital.gr, δυστυχώς μας  επιβεβαιώνει πλήρως…
    Του Δημήτρη Δελεβέγκου
    Τη Δευτέρα, άνευ απροόπτου, θα εκδικαστεί η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας η Πόρτο Καρράς Α.Ε. κατά της ανάθεσης στην ιταλική GD Infrastrutture της σύμβασης του σιδηροδρομικού έργου Ρίο - Ψαθόπυργος ύψους 214 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).
    Υπενθυμίζεται ότι η ιταλική εταιρεία είχε προσφέρει την μεγαλύτερη έκπτωση (86,7 εκατ. ευρώ), αλλά αποκλείστηκε από το διαγωνισμό διότι από το φάκελό της απουσίαζε η σφραγίδα apostille (πιστοποιεί τη γνησιότητα ενός εγγράφου, προκειμένου να μπορεί να γίνει δεκτό ως έγκυρο από ξένο κράτος).
    Έτσι, υπέβαλε ένσταση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο αποφάσισε, με τρεις αποφάσεις του ότι το δ.σ. της ΕΡΓΟΣΕ θα πρέπει να αναθέσει τη σύμβαση στην GD Infrastrutture. Το τελευταίο προχώρησε στη ανάθεση του έργου στην ιταλική εταιρεία που συνεργάζεται με την Μηχανική, ωστόσο η Πόρτο Καρράς προσέφυγε στη δικαιοσύνη κατά της απόφασης.
    Με άλλα λόγια, πρόκειται για ένα δικαστικό σήριαλ, διάρκειας περίπου ενάμιση έτους, του οποίου η πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του μήνα. Εάν τα ασφαλιστικά μέτρα απορριφθούν, θα ακολουθήσει η συμβασιοποίηση του έργου στους Ιταλούς. Σε αντίθετη περίπτωση, αναμένεται ότι θα υπάρξει νέα συνέχεια στις δικαστικές αίθουσες καθώς θα πρέπει να εκδικαστεί η αίτηση ακύρωσης της ανάθεσης στην GD Infrastrutture.
    Ενδεχόμενη πάντως, κατακύρωση του έργου στην Πόρτο Καρράς, θα οδηγήσει στην επιστροφή της Μηχανική στα δημόσια έργα μετά από μακρύ διάστημα απουσίας από την εγχώρια κατασκευαστική αγορά.
    Το έργο, μήκους 10,5 χλμ, είναι απαραίτητο για τον εκσυγχρονισμό της ραχοκοκαλιάς του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και την επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Πάτρα. Ωστόσο, το ζητούμενο είναι πότε θα ξεκινήσει, δεδομένου ότι έχουν παρέλθει 19 μήνες από τη δημοπράτησή του και ένας χρόνος από την ανάθεσή του στην Πόρτο Καρράς. Να σημειωθεί ότι το έργο διαθέτει συμβατική περίοδο κατασκευής 36 μηνών.

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !