ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    1 Σεπ 2011

    Σεπτ. 2011: Θα φτάσει το τρένο στην Πάτρα... Αισιόδοξο αλλά ...δυσκολοπίστευτο !!!

    Από τον Δεκ. του 1997 γράφω στον «Φ» για το «άγιο» τρένο που ήτανε στο …δρόμο για Πάτρα!!! Δεκάδες ανακοινώσεις εξαγγελιών ολοκλήρωσης έχουν αποσταλεί αλλά ο χρόνος συνέχεια τις διαψεύδει…
    Ευχή τούτη εδώ η ανακοίνωση που λάβαμε πριν λίγα λεπτά να μη πάει στράφι… Τουλάχιστον να το φέρουν το 2014 μέχρι τα Μαύρα Λιθάρια (κι ας γκρεμίσουν και τα αρχαία)… Από εκεί και πέρα θα κολυμπήσουμε για μερικά παραπάνω χρόνια...
    Πριν διαβάστε την ανακοίνωση ρίχτε μια ματιά σε αυτό που είχαμε γράψει στο «Φ» 3 μέρες πριν την σύσκεψη:
    Μί­α α­κό­μα σύ­σκε­ψη για το τρέ­νο στην Α­χα­ϊ­κή πρω­τεύ­ου­σα…
    Την Τρί­τη 6 Σε­πτεμ­βρί­ου, στην Α­χα­ϊ­κή πρω­τεύ­ου­σα, με πρω­το­βου­λί­α τού Πε­ρι­φε­ρειάρ­χη Α­πό­στο­λου Κα­τσι­φά­ρα θα γίνει ευ­ρεί­α σύ­σκε­ψη που θα συμμετέχουν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Γιάννης Πετρόπουλος, οι Αντιπεριφερειάρχες και οι Δήμαρχοι των περιοχών διέλευσης του τρένου.
    Βέ­βαια, σύμ­φω­να με πλη­ρο­φο­ρί­ες, το κύ­ριο θέ­μα συ­ζή­τη­σης θα εί­ναι η α­νά­πτυ­ξη, πύ­κνω­ση και ε­πέ­κτα­ση των δρο­μο­λο­γί­ων τού λει­τουρ­γού­ντος (α­κό­μα) πα­λαιού τρέ­νου στις πε­ριο­χές ε­κα­τέ­ρω­θεν της Πά­τρας. Ή­δη, ε­δώ και με­ρι­κές μέ­ρες ο “προ­α­στια­κός” πιά­νει α­πό Ά­γιο Βα­σί­λειο (Ρί­ο) ε­νώ θα ζη­τη­θεί τα δρο­μο­λό­για αυ­τά να φτά­νουν και στο Νο­μό Η­λεί­ας.
    Φυ­σι­κά, για το με­γά­λο και σο­βα­ρό θέ­μα που α­φο­ρά στα έρ­γα κα­τα­σκευ­ής της η­λε­κτρο­κί­νη­της γραμ­μής, δεν θα βγει κά­τι νε­ό­τε­ρο α­πό ό­σα έ­χουν γρα­φτεί μέ­χρι τώ­ρα α­πό την ε­φη­με­ρί­δα μας. Γνω­στό, ό­τι οι ερ­γο­λα­βί­ες εί­ναι σε ε­ξέ­λι­ξη… Πράγ­μα­τι, σε με­ρι­κούς μή­νες ο νέ­ος ερ­γο­λά­βος θα ξε­κι­νή­σει μέ­σα στο Δια­κο­πτό και πα­ράλ­λη­λα θα πρέ­πει να φτιά­ξει και τους σταθ­μούς. Κα­νείς ό­μως δεν λέ­ει για­τί πα­ρα­μέ­νει ε­δώ και πο­λύ και­ρό σε “α­φά­νεια” η συ­νέ­χι­ση της ερ­γο­λα­βί­ας της “Μη­χα­νι­κής” σε Δερ­βέ­νι, Αι­γεί­ρα, Πλά­τα­νο κλπ. Το ε­ρώ­τη­μα, αν θα δο­θεί σε άλ­λον ερ­γο­λά­βο και με ποια δια­δι­κα­σί­α θα ξε­μπλο­κά­ρει η συ­νέ­χι­ση των ερ­γα­σιών, ο­φεί­λουν να το α­πα­ντή­σουν, κα­θώς και το με­τά α­πό πό­σα χρό­νια θα δο­θεί η ερ­γο­λα­βί­α α­γο­ράς και το­πο­θέ­τη­σης των σι­δη­ρο­τρο­χιών κλπ. κλπ.
    Συ­νο­λι­κά με­τα­ξύ Κιά­του και Αι­γί­ου “τρέ­χουν” πέ­ντε ερ­γο­λα­βί­ες το κό­στος των ο­ποί­ων μα­ζί με την προ­μή­θεια σι­δη­ρο­τρο­χιών - σκύ­ρων - στρω­τή­ρων, φτά­νει το μι­σό δι­σε­κα­τομ­μύ­ριο Ευ­ρώ.
    Η πε­ραι­τέ­ρω πο­ρεί­α προς την Πά­τρα φα­ντά­ζει ε­φιαλ­τι­κή (οι­κο­νο­μι­κά)!  
    Ανακοίνωση Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
    Πάτρα,  6 Σεπτεμβρίου 2011
    Μέχρι το 2016 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής από το Κιάτο έως το Ρίο ενώ ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη προκηρυγμένη μελέτη για την επέκταση του νέου, σύγχρονου δικτύου στον άξονα Πάτρα – Πύργος - Ολυμπία- νότια Πελοπόννησος.
    Αυτό επεσήμανε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Γιάννης Πετρόπουλος στη διάρκεια της σημερινής σύσκεψης που συνεκλήθη στην Πάτρα με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα και με σκοπό να γίνει μια πλήρης επισκόπηση όλων των ανοικτών ζητημάτων που αφορούν στις σιδηροδρομικές υποδομές στην Περιφέρεια.
    Ο κ. Πετρόπουλος πρόσθεσε ότι με βάση τον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ το έργο της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2014 στο τμήμα Κιάτο – Διακοπτό και έως το 2015 στο τμήμα Διακοπτό – Ροδοδάφνη Αιγίου. Με την ολοκλήρωση των έργων, το 2016, η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα με το τρένο θα συντμηθεί στις δύο ώρες.
    Σε ό,τι αφορά στην προοπτική υπογειοποίησης της γραμμής από το Ρίο έως την Πάτρα ο κ. Πετρόπουλος εξήγησε ότι το κόστος του έργου αποτιμάται κοντά στα 500 εκατομμύρια ευρώ και στην παρούσα φάση τα χρήματα αυτά δεν είναι διαθέσιμα. Οι δε κρούσεις που έγιναν για χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είχαν αρνητική έκβαση. Εναλλακτικά, όπως τόνισε ο κ. Πετρόπουλος, εξετάζεται η αναβάθμιση της παρούσας γραμμής χωρίς να εγκαταλείπεται η προοπτική της υπογειοποίησης όταν οι οικονομικές συνθήκες το επιτρέψουν.  
    Αυτή την περίοδο κατά μήκος της γραμμής βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη τέσσερις εργολαβίες, προϋπολογισμού 400 εκατομμυρίων ευρώ, τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ προσθέτοντας ότι συχνά ανακύπτουν προβλήματα στην κανονική εξέλιξη του έργου εξαιτίας απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικών ευρημάτων αλλά και προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
    Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος αναφέρθηκε στα έως τώρα αποτελέσματα του προαστιακού σιδηρόδρομου της Πάτρας σημειώνοντας ότι τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά. Πρόσθεσε ότι μόλις πρόσφατα η γραμμή επεκτάθηκε ως τον Άγιο Βασίλειο και ετοιμάζεται επέκταση έως τον Ψαθόπυργο ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μελετά τις δυνατότητες επέκτασης και σε άλλες περιοχές ανατολικά και δυτικά της Πάτρας.
    Για την γραμμή Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία ανήγγειλε ότι από την επόμενη χρονιά θα διπλασιαστούν τα δρομολόγια ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα το επιβατικό κοινό ενώ τόνισε ότι σε συνεργασία με τον ΟΛΠΑ και κατά τις περιόδους που θα φτάνουν κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Πάτρας μπορεί να δρομολογείται τρένο έως την Αρχαία Ολυμπία και τα Καλάβρυτα (μέσω Οδοντωτού).
    Στη συνέχεια οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι της ΕΡΓΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απάντησαν σε παρατηρήσεις και ερωτήματα που τέθηκαν εκ μέρους των Δημάρχων, των Αντιπεριφερειαρχών και των εκπροσώπων φορέων που συμμετείχαν στη σύσκεψη.
    Στη σύσκεψη πήραν μέρος ο βουλευτής Αχαΐας Νίκος Τσούκαλης, οι Αντιπεριφερειάρχες Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος και Ηλείας Χαράλαμπος Καφύρας, ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κώστας Καρπέτας, ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Υποδομών Νίκος Υφαντής, ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργος Γεωργιόπουλος, οι Δήμαρχοι Πατρέων Γιάννης Δημαράς, Πύργου Μάκης Παρασκευόπουλος, Αιγιαλείας Στάθης Θεοδωρακόπουλος, Ήλιδας Γιάννης Λυμπέρης, Ανδραβίδας – Κυλλήνης Δημήτρης Αρβανίτης, ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Δυτικής Αχαΐας Κανέλλος Κανελλόπουλος, οι επικεφαλής παρατάξεων στο Περιφερειακό Συμβούλιο Χρήστος Σταυρόπουλος και Κώστας Παπακωνσταντίνου, ο Πρόεδρος του Τμήματος Δυτικής Ελλάδας του ΤΕΕ Θανάσης Γιανναδάκης, ο Πρόεδρος του ΟΛΠΑ Γιώργος Ζεππάτος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Κώστας Πλατυκώστας κ.α.  

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !