ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Θολοπόταμος...
  • 17η Επαρχιακή οδός
  • Γυμνάσιο Αιγείρας
  • Δημοτικό Σχ. Αιγείρας
  • XYTA «Αίγειρας»...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    6 Ιουν 2012

    Σιγά.... η Αιγείρα ΚΟΙΜΑΤΑΙ !!!


    Εύγε στους Κορίνθιους ! Κόκκινη κάρτα στους Αχαιούς
    Το έχουμε τονίσει κατ' επανάληψη το τελευταίο διάστημα, ότι, στις προσπάθειες επίλυσης του προβλήματος τής διάβρωσης των ακτών, η Κορινθία προηγείται “έτη φωτός” σε σύγκριση με την Αχαΐα.
    Απτό παράδειγμα, η άμεση δρομολόγηση λύσης τού προβλήματος το οποίο προέκυψε στο Δερβένι στις 28 Φεβρουαρίου 2012, σε αντίθεση με τον παραλιακό τής Αιγείρας για τον οποίο κανείς δεν “θέλησε” να βρει τη λύση του προβλήματος μέσα στις διατάξεις του άρθρου 8 του v. 2971/2001 και το μόνο που ξέρουμε εμείς οι Αιγειράτες είναι το “ολοχρονίς τον χτίζαμε… χειμώνα γκρεμιζόταν” !

    Ιδού, λοιπόν, πώς προχώρησαν στο γειτονικό Δερβένι. Ήδη από τις 15 Μαρτίου εξειδικευμένο γραφείο μελετών, ξεκίνησε γεωτεχνική έρευνα, βυθομετρική αποτύπωση και διενέργεια γεωτρήσεων στον χερσαίο χώρο της πληγείσας περιοχής, ενώ συνεχείς ήταν οι προσπάθειες της Περιφέρειας Πελοποννήσου να δώσει λύση στο έντονο γεωλογικό πρόβλημα που έχει παρουσιασθεί στο Δερβένι.  Για την διενέργεια δύο επί πλέον γεωτρήσεων στον θαλάσσιο χώρο στην περιοχή του Δερβενίου, έπρεπε να εξασφαλισθούν οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις από διάφορες εμπλεκόμενες Υπηρεσίες. Έτσι εξασφαλίσθηκε άμεσα η αδειοδότηση από την Υπηρεσία των Εναλίων αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, από την Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής πολιτικής του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας , το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού (Δ/νση Α2). Έπειτα από αυτές τις αδειοδοτήσεις  πραγματοποιήθηκαν οι απαιτούμενες γεωτρήσεις με πλωτό μέσο στον θαλάσσιο χώρο. Παράλληλα με ενέργειες του Περιφερειάρχη, κλιμάκιο της Υπηρεσίας Αποκαταστάσεως Σεισμοπλήκτων πήγε στο Δερβένι, προκειμένου να εξεταστούν οι πληγείσες οικοδομές, όσον αφορά στην αντοχή τους στην καταπόνηση που υφίστανται. Στόχος της Περιφέρειας  είναι να έχει το συντομότερο τα αποτελέσματα από τις έρευνες για τον τρόπο αποκατάστασης της πληγείσας περιοχής και να ξεκινήσουν οι εργασίες αποκατάστασης.
    25-3-2012: Εδώ και δέκα χρόνια θα μπορούσε να είχε αποκατασταθεί η παραλιακή ζώνη της Αιγείρας
    "Μέχρι σήμερα δεν μας έχουν υποβληθεί νέες Μελέτες Περιβάλλοντος για την περιοχή του Διακοφτού και της Αιγείρας»
    Άγνοια νόμων ή προκλητική αδιαφορία...
    Με αφορμή το έντονο πρόβλημα της διάβρωσης των ακτών στην περιοχή της Αιγιάλειας αλλά και της Αχαΐας γενικότερα ο Βουλευτής Αχαΐας και πρώην Υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης, έφερε το θέμα στην βουλή.
    έγγραφο 1 - 29/03/12: Με αφορμή το έντονο πρόβλημα της διάβρωσης των ακτών στην περιοχή της Αιγιάλειας αλλά και της Αχαΐας γενικότερα ο Βουλευτής Αχαΐας και πρώην Υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης, έφερε το θέμα στην βουλή. Στην απάντηση του, το Αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής αφού    απαρίθμησε τις ενέργειες που έχει λάβει για την πληττόμενη περιοχή της Αχαΐας μας επεσήμανε πως αναμένει νέες Μελέτες Περιβάλλοντος για την περιοχή του Διακοφτού και της Αιγείρας οι οποίες δεν έχουν αποσταλεί ακόμη από τους αρμοδίους φορείς .
    Προς απόδειξη των ανωτέρω παραθέτουμε την απάντηση του   αρμοδίου   Υπουργού ΠΕΚΑ η οποία έχει ως εξής: «.Απαντώντας στην Ερώτηση που κατατέθηκε από τον Βουλευτή κο Μ.Μπεκίρη  σας γνωρίζουμε ότι αρμοδιότητα της Υπηρεσίας μας αποτελεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων αποτροπής της διάβρωσης των ακτών, των οποίων η μελέτη και κατασκευή προωθείται με ευθύνη Δημοσίων Φορέων ή ιδιωτών.
    Μετά από έλεγχο στο Αρχείο της Υπηρεσίας μας σας γνωρίζουμε ότι για τις. ακτές Κρυονερίου και Πλατάνου έχουν εκδοθεί οι α.π. 130448/6.5.03 και 130510/6.5.03 αντίστοιχα, Αποφάσεις Έγκρισης Περ/κών Όρων για έργα αποτροπής της διάβρωσης.
    Όσον αφορά στις ακτές Διακοφτού και Αιγείρας σας διαβιβάζουμε προς ενημέρωσή σας σχετικά έγγραφα.
    Μέχρι σήμερα δεν μας έχουν υποβληθεί νέες Μελέτες Περιβάλλοντος για την περιοχή του Διακοφτού και της Αιγείρας.»

    έγγραφο 2 - Στην απάντηση,  το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών  απαρίθμησε τις ενέργειες που έχει λάβει η Κτηματική Υπηρεσία της Αχαΐας καθώς και τον προγραμματισμό της για το επόμενο διάστημα Προς απόδειξη των ανωτέρω παραθέτουμε την απάντηση του   αρμοδίου   Υφυπουργού κ.  Μουρμούρη   η οποία έχει ως εξής:
     «.Απαντώντας στην πιο πάνω σχετική Αναφορά που κατατέθηκε στη Βουλή από το Βουλευτή κ. Βασίλη Μπεκίρη αναφορικά με τη διάβρωση των ακτών στην περιοχή της Αιγιάλειας νομού Αχαΐας και για τα θέματα αρμοδιότητάς μας, σας γνωρίζουμε τα εξής:
    Σύμφωνα με τις διατάξεις της παράγ. 1 του άρθρου 12 του ν. 2971/2001 «Αν η επιτροπή του άρθρου 3 διαπιστώσει ότι η ακτή διαβρώνεται από τη θάλασσα, επιτρέπεται η κατασκευή, κατά τις διατάξεις περί δημοσίων έργων, των αναγκαίων τεχνικών έργων στον αιγιαλό, την παραλία ή στη θάλασσα για την αποτροπή της διάβρωσης».
    Όπως μας ενημέρωσε η Κτηματική Υπηρεσία Αχαΐας, με τα υπ' αριθ. 915/24-2-2012 και 939/1-3-2012 έγγραφά της στις 22-2-2012 συγκλήθηκε η Επιτροπή του ως άνω άρθρου, η οποία πραγματοποίησε αυτοψία κατόπιν υποδείξεως των θέσεων από το Δήμο Αιγιαλείας στις περιοχές Βαλιμήτικων, Διγελιώτικων, Τεμένης, Ροδιάς - Ελαιώνα, Πλατάνου, Διακοπτού, Νικολέικων και Αιγείρας και διαπίστωσε τη διάβρωση των ακτών στις ανωτέρω θέσεις.
    Επιπρόσθετα και σε ότι αφορά την περιοχή του Δ.Δ. Διακοπτού, επειδή, στη συγκεκριμένη περιοχή δεν έχει γίνει ο καθορισμός των οριογραμμών του αιγιαλού και της παραλίας ο οποίος είναι προαπαιτούμενος για την κατασκευή αντί διαβρωτικού έργου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του v. 2971/2001, ο σχετικός φάκελος έχει διαβιβαστεί στο ΓΕΕΘΑ, για την έκδοση της γνωμοδότησης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 113 του ν 3978/2011.
    Επί πλέον από την ισχύουσα νομοθεσία δεν προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης άδειας οποιασδήποτε μορφής (προσωρινής ή μη) για την εκτέλεση έργων προστασίας των ακτών χωρίς να τηρηθεί η διαδικασία του άρθρου 12 του ν.2971/2001.
    Τέλος, αναφορικά με τη σύνταξη μελετών κατασκευής έργων προστασίας των ακτών από τη διάβρωση, αρμόδιο για να απαντήσει είναι το συνερωτώμενο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.»

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !