ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

Δρομολόγιο Κινητής Αστυνομικής Μονάδας

Την Παρασκευή 25-8-2017 και κατά τις ώρες 08:00 έως 14:00, ακολουθώντας το δρομολόγιο, Άνω Πλάτανος – Καλαμιά – Πύργος – Βαλιμή – Άγια Βαρβάρα - Ζαρούχλα – Περιστέρα - Μεσορρούγι.

6 Ιουν 2014

Σε δυόμισι χρόνια το νέο τρένο θα διασχίσει την Αιγιαλεία...

Τη σιγουριά ότι (ίσως) ήταν η τελευταία εμπλοκή στο πολύπαθο σιδηροδρομικό έργο Κιάτου Ροδοδάφνης, έφερε η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία απορρίφθηκε η προσφυγή τού μειοδότη της εργολαβίας «σκούπα» των 273 εκατομμυρίων Ευρώ, με την ολοκλήρωση της οποίας το νέο τρένο θα διασχίζει (χωρίς ηλεκτροκίνηση) την Αιγιαλεία.
Συγκεκριμένα, στην δημοπράτηση του έργου που έγινε στις 31 Δεκεμβρίου 2013, η ΕΡΓΟΣΕ ανέδειξε ανάδοχο την κοινοπραξία {ΜΕΤΚΑ - Ξανθάκης - Thales} με έκπτωση 17,24% και όπως ήταν αναμενόμενο η κοινοπραξία {ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ - J&P – ΤΕΡΝΑ} που είχε δώσει έκπτωση 8,5% και δεν είχε επιλεγεί, προσέφυγε στο ΣτΕ.
Η εκδίκαση της προσφυγής έγινε στις 20 Μαΐου 2014 και η απόφαση του δικαστηρίου που εκδόθηκε δέκα μέρες αργότερα, ήταν απορριπτική.
Ύστερα από την εξέλιξη αυτή, ο φάκελος της σύμβασης θα σταλεί προς κύρωση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και προς τα τέλη του καλοκαιριού ο όμιλος της ΜΕΤΚΑ αναμένεται να αναπτύξει τα εργοτάξιά του σε όλο το μήκος των εργασιών από Κιάτο ως Ροδοδάφνη, εκτός από τις σήραγγες πλατάνου – Τράπεζας – Αιγίου και υπογειοποίηση Διακοπτού που έχουν εκτελεσθεί ή εκτελούνται με άλλες εργολαβίες. {Εκτελείται και η εργολαβία Ροδοδάφνη Ψαθόπυργος}
Μέσα σε δύο χρόνια από την εγκατάστασή της, η ΜΕΤΚΑ θα πρέπει να παραδώσει το έργο, που περιλαμβάνει την Κατασκευή Υπολειπόμενων Έργων Υποδομής (της Μηχανικής), καθώς και των Έργων Επιδομής, Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων Σηράγγων. Η ηλεκτροκίνηση των συρμών θα γίνει αργότερα με ξεχωριστή εργολαβία.
Αισιοδοξία, λοιπόν, ότι η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου, με τις μελέτες να έχουν ξεκινήσει το 1997, θα ολοκληρωθεί μέχρι και την Αιγιαλεία 20 χρόνια αργότερα !

Εν κατακλείδι, όπως επανειλημμένα έχουμε αναφέρει,  το έργο αυτό ήταν έργο που υλοποιείται από την κεντρική εξουσία {ΕΡΓΟΣΕ} ή ήταν έργο που το διαχειρίστηκαν οι κατά τόπους παράγοντες εξουσίας…; 
Ας μάθουμε επιτέλους γιατί ο Τρικούπης πήγε σε μία πενταετία (με αξίνες) το τρένο στην Πάτρα και σήμερα δεν επαρκεί ούτε η εικοσαετία… Εμπλοκές (τεχνικές, δικαστικές, πολιτικές, οικονομικές κοκ) ροκάνισαν τα χρόνια τής «ευμάρειας», με αποτέλεσμα τώρα στα χρόνια τής «ανέχειας» που διανύουμε, οι χρονικές υπερβάσεις να φοβίζουν ότι η «Κατασκευή Υπολειπόμενων Έργων Υποδομής» έχει απενταχθεί από τη συγχρηματοδότηση των Ευρωπαϊκών κονδυλίων και ένα μέρος των 273 εκατομμυρίων θα εκταμιευθούν από αμιγώς Εθνικά κεφάλαια, πράγμα που – όλως περιέργως – δεν έχει τονισθεί από κανέναν πολιτικό (αντιπολιτευόμενο, συμπολιτευόμενο, τοπικό, περιφερειακό)...