ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    6 Ιουν 2014

    Σε δυόμισι χρόνια το νέο τρένο θα διασχίσει την Αιγιαλεία...

    Τη σιγουριά ότι (ίσως) ήταν η τελευταία εμπλοκή στο πολύπαθο σιδηροδρομικό έργο Κιάτου Ροδοδάφνης, έφερε η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία απορρίφθηκε η προσφυγή τού μειοδότη της εργολαβίας «σκούπα» των 273 εκατομμυρίων Ευρώ, με την ολοκλήρωση της οποίας το νέο τρένο θα διασχίζει (χωρίς ηλεκτροκίνηση) την Αιγιαλεία.
    Συγκεκριμένα, στην δημοπράτηση του έργου που έγινε στις 31 Δεκεμβρίου 2013, η ΕΡΓΟΣΕ ανέδειξε ανάδοχο την κοινοπραξία {ΜΕΤΚΑ - Ξανθάκης - Thales} με έκπτωση 17,24% και όπως ήταν αναμενόμενο η κοινοπραξία {ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ - J&P – ΤΕΡΝΑ} που είχε δώσει έκπτωση 8,5% και δεν είχε επιλεγεί, προσέφυγε στο ΣτΕ.
    Η εκδίκαση της προσφυγής έγινε στις 20 Μαΐου 2014 και η απόφαση του δικαστηρίου που εκδόθηκε δέκα μέρες αργότερα, ήταν απορριπτική.
    Ύστερα από την εξέλιξη αυτή, ο φάκελος της σύμβασης θα σταλεί προς κύρωση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και προς τα τέλη του καλοκαιριού ο όμιλος της ΜΕΤΚΑ αναμένεται να αναπτύξει τα εργοτάξιά του σε όλο το μήκος των εργασιών από Κιάτο ως Ροδοδάφνη, εκτός από τις σήραγγες πλατάνου – Τράπεζας – Αιγίου και υπογειοποίηση Διακοπτού που έχουν εκτελεσθεί ή εκτελούνται με άλλες εργολαβίες. {Εκτελείται και η εργολαβία Ροδοδάφνη Ψαθόπυργος}
    Μέσα σε δύο χρόνια από την εγκατάστασή της, η ΜΕΤΚΑ θα πρέπει να παραδώσει το έργο, που περιλαμβάνει την Κατασκευή Υπολειπόμενων Έργων Υποδομής (της Μηχανικής), καθώς και των Έργων Επιδομής, Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων Σηράγγων. Η ηλεκτροκίνηση των συρμών θα γίνει αργότερα με ξεχωριστή εργολαβία.
    Αισιοδοξία, λοιπόν, ότι η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου, με τις μελέτες να έχουν ξεκινήσει το 1997, θα ολοκληρωθεί μέχρι και την Αιγιαλεία 20 χρόνια αργότερα !

    Εν κατακλείδι, όπως επανειλημμένα έχουμε αναφέρει,  το έργο αυτό ήταν έργο που υλοποιείται από την κεντρική εξουσία {ΕΡΓΟΣΕ} ή ήταν έργο που το διαχειρίστηκαν οι κατά τόπους παράγοντες εξουσίας…; 
    Ας μάθουμε επιτέλους γιατί ο Τρικούπης πήγε σε μία πενταετία (με αξίνες) το τρένο στην Πάτρα και σήμερα δεν επαρκεί ούτε η εικοσαετία… Εμπλοκές (τεχνικές, δικαστικές, πολιτικές, οικονομικές κοκ) ροκάνισαν τα χρόνια τής «ευμάρειας», με αποτέλεσμα τώρα στα χρόνια τής «ανέχειας» που διανύουμε, οι χρονικές υπερβάσεις να φοβίζουν ότι η «Κατασκευή Υπολειπόμενων Έργων Υποδομής» έχει απενταχθεί από τη συγχρηματοδότηση των Ευρωπαϊκών κονδυλίων και ένα μέρος των 273 εκατομμυρίων θα εκταμιευθούν από αμιγώς Εθνικά κεφάλαια, πράγμα που – όλως περιέργως – δεν έχει τονισθεί από κανέναν πολιτικό (αντιπολιτευόμενο, συμπολιτευόμενο, τοπικό, περιφερειακό)...

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !