ττττττ

  • ΕΡΓΟΣΕ
  • Ολύμπια Οδός
  • Διάβρωση ακτών
  • Σχέδιο πόλεως
  • Αποχετευτικό Αιγιαλείας
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 1
  • Αρχαίο θέατρο Αιγείρας 2
  • Αρθρογραφία
  • Βιολογικός Ακράτας
  • Αποχετευτικό
  • ΣΧΟΑΠ Αιγείρας...
  • Τι θα γινει, θα παρετε κανενα σκουπιδι στην Αιγειρα και από την Πατρα

    1 ΙΟΥΛ 2011. Όταν το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών είναι λίγο πιο μακριά από το οπτικο-πολιτικό μας πεδίο !… Πριν μερικούς μήνες ευρισκόμενος σε εκδήλωση φορέα Ειδικών αναγκών στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, είχα την ευκαιρία στο περιθώριο της εκδήλωσης να συνομιλήσω με αρκετούς Αχαιούς πολιτικούς - βουλευτές, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους (κυρίως Πατρινούς). Και ενώ η κουβέντα περιστρεφόταν στο τι μέλλει γενέσθαι με τα βαλτωμένα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, γνωστός μου Πατρινός (τέως δημοτικός σύμβουλος) με ρώτησε χωρίς περιστροφές: Τι θα γίνει, θα πάρετε κανένα σκουπίδι στην Αιγείρα και από την Πάτρα που έχει σοβαρότατο πρόβλημα… τόσα λεφτά σάς έδωσε το κράτος για ΧΥΤΑ και τον θέλετε μόνο για την πάρτη σας… Φανερά ενοχλημένος και νομίζοντας ότι μου κάνει πλάκα, απευθύνθηκα στη μικρή “πολιτική” παρέα λέγοντάς τους: -Επειδή αντιλαμβάνομαι ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την περιοχή τής Αιγείρας, σας προσκαλώ σε μία επίσκεψη στον ΧΥΤΑ στην Κακή Χούνη, αφού πρώτα με ξεναγήσετε εσείς στον ΧΥΤΑ τής Ωλενίας… -Τι είναι η Κακή Χούνη με ρώτησε κάποιος διπλανός (μη πολιτικός) με απορία… - Μια περιοχή στη απέναντι βουνοκορφή από το αρχαίο Θέατρο, του απάντησα… -Δεν γνώριζα ότι εκεί υπάρχει θέατρο, θα περάσω καμιά φορά να το δω, πού ακριβώς είναι η Αιγείρα, μετά την Ακράτα και πριν το Ξυλόκαστρο νομίζω... -Έχεις δει που κατασκευάζονται οι σήραγγες της Ακράτας τού Αυτοκινητόδρομο, εκεί ακριβώς ευρίσκεται η Αιγείρα, του είπα, κλείνοντας τη συζήτηση… Από τότε, κάθε φορά που έρχεται στην επικαιρότητα ο “σκουπιδοπόλεμος” της Αιγιαλείας, ο οποίος όντως έχει αγγίξει τους ευαισθητοποιημένους περιβαλλοντικά συντοπίτες ώστε να μη γίνει η Κακή Χούνη τα “Λιόσια” τής Βόρειας Πελοποννήσου, έρχεται στη μνήμη και η παραπάνω “ενοχλητική” Πατρινή συζήτηση. Τα ερωτήματα είναι πολλά και ενδεχομένως αναπάντητα… Αξίζει για την Αιγείρα και την ευρύτερη περιοχή της, το κύριο σημείο “κοινωνικοπολιτιστικού” προσδιορισμού της να είναι “η "σκουπιδιάρα" της παραλιακής Αχαΐας”, τη στιγμή που έχουμε άκρως σημαντικές αρχαιολογικές περιοχές, όμορφες παραλίες, καταπληκτικούς ορεινούς όγκους, μια πολύ ενδιαφέρουσα -προς περιπατητική εξερεύνηση- κοίτη του Κριού κ.ο.κ. Γιατί,λοιπόν, αφήσαμε την περιβαλλοντική μας ευαισθησία να εκφράζεται μόνο μέσα από τα σκουπίδια, αφήνοντας κοντινούς και μακρινούς γείτονες να θεωρούν ότι το μόνο που είναι άξιο λόγου στην περιοχή τού τέως Δήμου Αιγείρας είναι ένας "υπερσύγχρονος" Χώρος Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων; Δεν είναι περιβαλλοντικά ευαίσθητο το Πρόβλημα της διάσωσης, από τη φθορά τού χρόνου, του Θεάτρου τής Αρχαίας Αιγείρας; Δεν είδαμε όμως καμία "διαδήλωση" διαμαρτυρίας εδώ και δεκαετίες… Ούτε στην περίπτωση της σιδηροδρομικής χάραξης μάς βγήκε το περιβαλλοντικό μας αισθητήριο, αφού τον Απρίλιο του 2004 δεν άνοιξε "στόμα" διαμαρτυρίας κατά όλων των Πολιτικών Παρατάξεων που (από άγνοια ή αδιαφορία) μετείχαν στην Ομόφωνη ψήφιση της διχοτόμησης της Αιγείρας, πιστεύοντας ότι διχοτομούσαν το Δερβένι! Βέβαια, ούτε στον Τρικούπη τράβηξαν το αυτί οι πρόγονοί μας, όταν το 1883 έκοψε στη μέση τα χειμαδιά τής περιοχής… Θα μπορούσαμε επίσης όλοι εμείς (οι περιβαλλοντικά ευαίσθητοι) να είχαμε (έστω) ρωτήσει γιατί σε μια μέρα κόπηκαν δεκάδες ευκάλυπτοι στις εκβολές του Κριού, που είχαν φυτευτεί από τους νεολαίους του Πολιτιστικού Συλλόγου Αιγείρας στα τέλη τής 10ετίας του '70. Κόπηκαν, φυσικά, για την ανάγκη επέκτασης του Δημοτικού Σταδίου Αιγείρας. Μήπως όμως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, έστω μερικοί, αν υπήρχε κάποια τεκμηριωμένη αντίδραση; Βέβαια, εκεί που εκτονώσαμε όλη την περιβαλλοντική μας “αγάπη” για την περιοχή, ήταν το θέμα τής διάβρωσης των ακτών. Πάμπολλες εκδηλώσεις ενημέρωσης και κλήση ειδικών επιστημόνων θα μπορούσαν… να είχαν γίνει στην Αιγείρα, ώστε να είχε σωθεί τουλάχιστον οπτικά η -μοναδικής ομορφιάς- παραλία μας και φυσικά να μην ήμασταν απόντες κατά την -χωρίς επιστημονική μελέτη- ρίψη ογκόλιθων στη θάλασσα. Τουλάχιστον, ας μας το επέβαλε η αισθητική μας, εφόσον δεν χτύπησε το καμπανάκι τής οικολογικής μας ευαισθησίας… Εν κατακλείδι, μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε το εύρος των περιβαλλοντικών μας ευαισθησιών λίγο πιο μακριά από το οπτικό-πολιτικό μας πεδίο…; Κ.Ρ....

    9 Ιουν 2014

    Η νέα «επικαιροποιημένη» απόφαση για «Δανειοθαλάμους» αδρανών στην Κορίνθου – Πατρών

    Σε πλήρη εξέλιξη, πλέον, τα έργα κατασκευής στην Κορίνθου – Πατρών. Πολύ μεγάλες και οι ανάγκες σε αδρανή υλικά, με δεκάδες φορτηγά να μεταφέρουν καθημερινά εκατοντάδες κυβικά, από και προς τους κατασκευαζόμενους νέους οδικούς κλάδους (Κριός ποταμός κλπ), διερχόμενα από την παλαιά Εθνική Οδό. Εκτός, όμως, από τους δανειοθαλάμους που περιγράφονται παρακάτω, οι κατασκευαστικές εταιρείες ήδη ξεκίνησαν να φέρνουν αδρανή με πλοία στο λιμάνι Αιγίου από ιδιωτικά νταμάρια νησιών (Λέρος κ.α.)
    Σύμφωνα δε, με πληροφορίες, προ εξαμήνου είχε διερευνηθεί αν θα μπορούσε να προσεγγίζουν οι φορτηγίδες με αδρανή στο Λιμανάκι των Μαύρων Λιθαριών, κάτι που δεν προχώρησε αφού η προσέγγιση στο σημείο (από ξηρά και από θάλασσα) δεν βοηθούσε στη φορτοεκφόρτωση. 
    ΘΕΣΗ "ΠΑΛΙΟΣΤΑΦΙ∆Α"
    Έτσι η παραλιακή ζώνη μεταξύ Κριού και Κράθη τους τελευταίους μήνες δεν «γλίτωσε» από το καθημερινό κυκλοφοριακό πανδαιμόνιο, το οποίο θα ήταν πολύ χειρότερο αν είχε ολοκληρωθεί το τρένο και δεν χρησιμοποιείτο η μισοτελειωμένη γραμμή ως εργοταξιακός δρόμος
    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΥΠΕ (ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ) ΤΜΗΜΑ A΄
    Αθήνα, 3 Ιουνίου 2014 ΑΠΟΦΑΣΗ
    Θέμα : Τροποποίηση της υπ. αρ. 104892/16.6.2006 ΚΥΑ Έγκρισης Περιβαλλοντικών

    Όρων του έργου: «Οδικός άξονας Κόρινθος – Πάτρα, αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού σε αυτοκινητόδρομο», ως προς τους πρόσθετους χώρους λατομείων και δανειοθαλάμων στους Νομούς Κορινθίας και Αχαΐας για τις ανάγκες κατασκευής του αυτοκινητόδρομου …Απαιτούμενα υλικά για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου (π.χ. κατασκευή επιχωμάτων, παρασκευή σκυροδέματος, ασφαλτομίγματος κλπ.) να εξασφαλιστούν:
    α) από τις εκσκαφές του έργου
    β) από τους χώρους που έχουν λάβει περιβαλλοντική αδειοδότηση με την έγκριση ΕΤΜΕ
    Δημιουργία δανειοθαλάμου στη θέση Παλιοσταφίδα Δημοτικής Ενότητας Ακράτας. Έγκριση 121555/23-2-2010
    Αναλυτικά:
    ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΕΡΓΟΥ: ∆ΑΝΕΙΟΘΑΛΑΜΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ "ΠΑΛΙΟΣΤΑΦΙ∆Α" ∆ΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΚΡΑΤΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΥΤ/∆ΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ - ΠΑΤΡΑ, ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΤΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ Α∆ΕΙΟ∆ΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

    ΕΙ∆ΟΣ ΕΡΓΟΥ: Οδοποιία / ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Δυτικής Ελλάδας / ΝΟΜΟΣ Αχαΐας
    ΗΜ/ΝΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ: 4-2-2010 / ΑΡ.ΠΡΩΤ. ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ: 121555
    ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: Πουρνάρας / ΑΡ.ΠΡΩΤ. ΑΠΟΦΑΣΗΣ: 121555
    ΗΜ/ΝΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗΣ: 23-2-2010 / ΕΙ∆ΟΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ: Θετική
    Και άλλοι δανειοθάλαμοι στην υπόλοιπη Αιγιαλεία

    Θέση ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (ΣΕΛΙΝΟΥΝΤΑΣ) , θέση ΤΣΑΜΠΑ, θέση ΧΑΤΖΗΣ (ΜΕΓΑΝΙΤΗΣ), στη θέση ΚΑΤΩ ΜΑΥΡΙΚΙ (Σελινούντας)

    Ανατολική Αιγείρα... Drone !