3.10.13

Κιάτο – Αίγιο: Αισιόδοξες ανακοινώσεις – Έργα με το «σταγονόμετρο»

Έργα Διακοπτού (είσοδος υπογειοποίησης)
Όπως είχαμε αναφέρει σε παλαιότερο ρεπορτάζ, στις 7-8-13 ο αρμόδιος Υπουργός Ι. Μανιάτης είχε εγκρίνει τους περιβαλλοντικούς όρους Ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από Κιάτο έως Πάτρα.
Δύο περίπου μήνες αργότερα το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ, προχώρησε στο επόμενο βήμα, εγκρίνοντας τα «ποιοτικά στοιχεία» του πολυαναμενόμενου έργου «σκούπα» Κιάτου Ροδοδάφνη.
Ύστερα και από αυτή την εξέλιξη, αναμένεται η δημοπράτησή του από την ΕΡΓΟΣΕ, που αν αυτή γίνει μέχρι τα τέλη του έτους, το νέο τρένο μέσα στα επόμενα τρία – τέσσερα χρόνια θα διασχίζει τον Δήμο Αιγιαλεία…
Αυτή τη στιγμή, ως γνωστόν, ΕΡΓΑ ΟΣΕ πραγματοποιούνται στο Διακοπτό (Υπογειοποίηση) και στην κατασκευή των σταθμών. Η κατασκευή όμως της στάσης Πλατάνου δεν μπορεί να γίνει (λόγω ανυπέρβλητων τεχνικών θεμάτων) αν δεν γίνει η έναρξη της εργολαβίας «σκούπα».
Η ανακοίνωση του ΟΣΕ
Έγκριση Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Κιάτου -  Ροδοδάφνης
3   Οκτωβρίου   2013 Γρ. Τύπου κ΄ Δημοσ. Σχέσεων ΟΣΕ
Στο πλαίσιο της στρατηγικής υλοποίησης σημαντικών έργων υποδομής ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος ενέκρινε με απόφαση του Δ.Σ. τα τεχνικά χαρακτηριστικά και ποιοτικά στοιχεία του έργου: «Κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη».
Πρόκειται για τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή που θα επεκτείνει μέχρι το Αίγιο τη λειτουργία του ήδη υπάρχοντος Προαστιακού, ο οποίος σήμερα τερματίζει στο Κιάτο.
Η χρονική διάρκεια της διαδρομής μέχρι το Αίγιο θα μειωθεί στη 1ώρα και 30 λεπτά (1:30΄) για τα τραίνα INTERCITY, ενώ τα Προαστιακά θα διανύουν την ίδια απόσταση με ενδιάμεσες στάσεις και σταθμούς σε 1 ώρα και 45 λεπτά (1:45΄).
Στην τελική ανάπτυξή του το έργο περιλαμβάνει την λειτουργία διπλής σιδηροδρομικής γραμμής για ταχύτητες μέχρι και 200 χλμ./ώρα και θα εκτελεσθεί από την ΕΡΓΟΣΕ.
Με επόμενη εργολαβία θα κατασκευαστεί η ηλεκτροκίνηση της ίδιας σιδηροδρομικής γραμμής.
Παράλληλα έχει ήδη αρχίσει η κατασκευή της υποδομής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από το Αίγιο (Ροδοδάφνη) μέχρι τον Ψαθόπυργο.
Η επέκταση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το Ρίο με ηλεκτροκίνηση και αυτόματη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση εκτιμάται, ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2018, οπότε η διαδρομή από την Αθήνα έως το Ρίο θα πραγματοποιείται σε δυο ώρες.
Μελλοντικά ο στόχος είναι, η σιδηροδρομική σύνδεση του κέντρου της Πάτρας και του νέου λιμανιού, αλλά και η κανονικοποίηση της υφιστάμενης μετρικής γραμμής μέχρι τον Πύργο, το Κατάκολο και την Ολυμπία.

Η ολοκλήρωση του συνολικού έργου θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη όλης της βόρειας ζώνης της Πελοποννήσου, αναδεικνύοντας την δυνατότητα επέκτασης παραθεριστικής ζώνης αλλά και ζώνης πρώτης κατοικίας στις παρυφές  των πόλεων δεδομένης της αναβάθμισης των τοπικών μετακινήσεων και με τον σιδηρόδρομο.