ΝΕΟ

29 Οκτ 2013

ΕΡΓΟΣΕ: Εργολαβία «σκούπα» ακούμε, εργολαβία δε βλέπουμε…

Φωτό
Μήπως η καθυστέρηση οφείλεται στη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου και στις διεκδικήσεις της «Μηχανικής», όπως είχαμε αναρωτηθεί σε άρθρο του 2012…Από το Δεκέμβριο του 1997, ο «Φ», με εμπεριστατωμένη αρθρογραφία και πληρέστατα ρεπορτάζ που ξεπερνούν τα 40 μέχρι σήμερα, έχει καταγράψει την «αμαρτωλή» πορεία του νέου (ηλεκροκίνητου) σιδηρόδρομου προς την Πάτρα.
Πρόθεση, για την νέα αυτή –περί τρένου- αναφορά, δεν είναι μια «βαρετή» αναδρομή στα «βαλτωμένα» ΕΡγα ΟΣΕ στη βόρεια Πελοπόννησο, αλλά καταγραφή άλλης μιας «δυσάρεστης» είδησης, που φαίνεται να «σπρώχνει» ακόμα μια φορά προς το μέλλον, τις εργασίες ολοκλήρωσης των εγκαταλελειμμένων έργων Κιάτου – Ροδοδάφνης…
Όσοι παρακολουθούν, βέβαια, τα σχετικά ρεπορτάζ του «Φ», θα θυμούνται ότι από το 2009, που σταμάτησαν τα δρομολόγια του παλιού τρένου, είχαμε επισημάνει ότι κάτι δεν πάει καλά με την μεγάλη εργολαβία υποδομής, η οποία τότε άρχιζε να «καρκινοβατεί» και μετά την πλημμύρα στο Θολοπόταμο διαλύθηκε οριστικά τον Ιούνιο του 2012.
Έκτοτε, ο «Φ» ήταν ο μόνος, που όταν ανακοινώνονταν νέες  ημερομηνίες επαναδημοπράτησης των εγκαταλειμμένων έργων, επέμενε ότι κάτι συμβαίνει (Διεκδικήσεις για διαφορές) με την «εκκαθάριση» της διαλυθείσας εργολαβίας και γι’ αυτό υπάρχουν συνεχείς αναβολές -«διαψεύσεις»- στην «εκκίνηση» της εργολαβίας «σκούπας» που θα φέρει το νέο τρένο στην Αιγιαλεία…  
Συγκεκριμένα, το θέμα φαίνεται να επιβεβαιώνεται  με το πρόσφατο δημοσίευμα του «HeliosPlus», όπου γίνεται αναφορά στη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στις διαλυθείσες συμβάσεις 510/2006 και 511/2007 για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου με ανάδοχο τη Μηχανική προχωρεί το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς υπέπεσαν στην αντίληψη της διοίκησης ενδείξεις προβληματικής διαχείρισης των έργων. Παρ' όλο που οι εργασίες είχαν σταματήσει επί χρόνια, η Μηχανική έχει σοβαρές διεκδικήσεις από την ΕΡΓΟΣΕ. Σύμφωνα με ενημερωτικό δελτίο της εταιρείας, τουλάχιστον ως τον Μάρτο του 2012, από το έργο της σήραγγας Μελισσίου αξίωνε 9,1 εκατ. ευρώ, ενώ για τις σήραγγες Δερβενίου ζητούσε 36,4 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη σύμβαση 511/2007 προέκυψε διαφορά 17 εκατ. ευρώ, η οποία, σύμφωνα με την υπηρεσία, οφείλεται σε λάθη στις προσμετρήσεις. Δηλαδή εγκρίθηκαν και πληρώθηκαν στον ανάδοχο 17 εκατ. ευρώ, όμως οι ποσότητες του έργου δεν αντιστοιχούν στις εγκεκριμένες. Πρακτικά, αν το έργο συνεχιζόταν, θα οδηγούσε μαθηματικά στην ανάγκη για συμπληρωματική σύμβαση.

Ανατολική Αιγείρα... Drone !