Όλα τα αρθρα ανα ετος...

13 Οκτ 2019

To απαύγασμα 22 χρόνων αρθρογραφίας, για το Αθήνα - Πάτρα με (νέο) τρένο...

100 άρθρα από το1997...
===================
Δεκ. 2013. Του Κ. Ρόζου
Μόνο χωρίς υπογειοποίηση θα δει τρένο η Πάτρα... Το χρονοδιάγραμμα έλευσης του σύγχρονου σιδηροδρόμου στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, καθώς και οι εναλλακτικές λύσεις παρουσιάστηκαν από τον Αχαιό Πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κώστα Σπηλιόπουλο, το απόγευμα της Παρασκευής 20 Δεκεμβρίου στην Πάτρα. Το θέμα εστιάστηκε κυρίως στο πώς το τρένο θα «πιάσει» λιμάνι, αφού τα έργα μέχρι την περιοχή του Ρίου είτε είναι σε εξέλιξη είτε δημοπρατούνται…Κύριο συμπέρασμα, φυσικά, ήταν το ξεκαθάρισμα ότι δεν υπάρχει καμία δυνατότητα για την υπογειοποίηση της γραμμής κατά μήκος του θαλάσσιου μετώπου της Πάτρας, κάτι που είχαμε αναφέρει τον Φεβρουάριο του 2010, στο πρωτοσέλιδο του «Φ»
-----------------------------
Αθήνα - Πάτρα, με τρένο: 25 χρόνια, για «στρώσιμο» σιδηροτροχιών… Του Κώστα Ρόζου - 05-03-2015
Η ανυπαρξία ενιαίας στρατηγικής των τοπικών φορέων και η "σαλαμοποίηση" τού έργου από το φορέα υλοποίησης, οδήγησαν στον χρονικό «εκτροχιασμό» τού σιδηροδρομικού δικτύου τής Βόρειας Πελοποννήσου...
--------------------------------------
Μέχρι να έρθει το τρένο στην Αιγιαλεία οι κατασκευασμένοι σταθμοί θα θέλουν επισκευή !
Πρόβλημα στο παρά πέντε με το έργο-σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη της ΕΡΓΟΣΕ. Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες, η ΚΞ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ-J-P ΑΒΑΞ στις 24 Ιουνίου επέδωσε εξώδικο κατά της υπογραφής σύμβασης μεταξύ της ΜΕΤΚΑ (που είναι ο μειοδότης του έργου) και της ΕΡΓΟΣΕ.
------------------------------------
ΝΟΕ. 2007 - Μπήκαν οι μπουλντόζες στην Αιγείρα!
Είναι βέβαιο ότι, αν βγει «παραέξω» το πώς μέχρι τώρα έχουμε χειριστεί εδώ στην Αιγείρα την υπόθεση του τρένου, θα υπάρξει τεράστιο ενδιαφέρον από πανεπιστήμια που διδάσκουν «κοινωνική ψυχολογία», «πολιτική επικοινωνία» κλπ. Πού θα βρουν καλύτερη ευκαιρία για πρακτική εξάσκηση των φοιτητών τους, οι οποίοι θα διδαχτούν από πρώτο χέρι, πώς εξηγούνται στην ανθρώπινη συμπεριφορά οι θεωρίες τού «στρουθοκαμηλισμού», του «ωχαδερφισμού», του «πέρα βρέχει» κ.ο.κ.
-----------------------------------------------------------------------
ΔΕΚ. 1997 - Σύγχρονος Σιδηρόδρομος... μέχρι την Πάτρα
Την πρόθεση του Υπουργείου Μεταφορών για την επέκταση του εκσυγχρονισμού του Σιδηροδρομικού Δικτύου μέχρι και την Πάτρα (με γραμμές κανονικού πλάτους που θα επιτρέπουν ταχύτητες των συρμών έως 200 χιλιόμετρα την ώρα), ανακοίνωσε πρόσφατα στη Βουλή ο αρμόδιος Υπουργός. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Μαντέλης, λόγω της μεγάλης εθνικής σημασίας του έργου θα καταβληθούν προσπάθειες για την εξασφάλιση των σχετικών πιστώσεων. Ήδη στο πενταετές Αναπτυξιακό Πρόγραμμα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, μεταξύ των προτεινόμενων έργων για έναρξη στο πακέτο SANTER έχει συμπεριληφθεί η κατασκευή νέας γραμμής στο τμήμα Κορίνθου – Πάτρας, με προβλεπόμενο κόστος 170 δις δρχ περίπου.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκπόνηση μελετών για το τμήμα αυτό, ώστε να υπάρχει η μελετητική ετοιμότητα για την υλοποίηση του έργου. Η χρηματοδότηση των μελετών γίνεται από το Κοινοτικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ‘‘Σιδηρόδρομοι’’ και από το ταμείο Υποδομής Μεταφορών.
Όσο αφορά το σοβαρό θέμα των απαλλοτριώσεων από τον ΟΣΕ, στην παρούσα φάση δεν θα γίνουν δεσμεύσεις περιουσιών στο τμήμα Κορίνθου – Πάτρας. Είναι δε, όπως επισημάνθηκε πολύ πρόωρη η συγκεκριμενοποίηση της απαιτούμενης προς διαπλάτυνση ζώνης, αφού έχει υποβληθεί προς έλεγχο μόνο η προμελέτη χάραξης.
-------------------------------------
ΜΑΙ. 1998: Ανησυχία για το νέο τρένο...

--------------------------------------
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2002 - Το 2008 θα ξέρουμε... αν θα μας “κόψει” το τραίνο!
Πα­ρά τον συ­νε­χή κα­ται­γι­σμό ε­νη­μέ­ρω­σης που υ­πάρ­χει για την πο­ρεί­α των με­λε­τών υ­λο­ποί­η­σης του έρ­γου της νέ­ας σι­δη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής Κιά­του – Πα­τρών, σο­βα­ρά ε­ξα­κο­λου­θούν να εί­ναι τα ε­ρω­τη­μα­τικά για το πώς θα διέλ­θει ο νέ­ος ά­ξο­νας, ώ­στε να μη βλά­ψει τους οικι­στι­κούς ι­στούς των πα­ρά­λιων του νό­τιου Κο­ριν­θια­κού.Το “μέ­τω­πο” των Δη­μάρ­χων που εί­χε α­να­φερ­θεί στο φύλ­λο του Ιου­νί­ου 2001, δεν φαί­νε­ται ό­τι ε­ξα­κο­λου­θεί να πα­ρα­μέ­νει αρ­ρα­γές, α­φού δη­λώ­σεις πα­ρα­γό­ντων δια­φό­ρων θι­γό­με­νων πε­ριο­χών, εμ­φα­νί­ζουν θε­τι­κή στά­ση του ΟΣΕ στις προ­τά­σεις τους, για βύ­θι­ση ή πα­ράλ­λη­λη με τη Ν.Ε.Ο. πο­ρεί­α της γραμ­μής σε ο­ρι­σμέ­να ση­μεί­α, γε­γο­νός που έ­χει μειώ­σει τις α­ντι­δράσεις φο­ρέ­ων και πο­λι­τών στα ση­μεί­α αυ­τά.
Το πρό­βλη­μα ό­μως, σε ό­λη του τη διά­στα­ση, ε­στιά­ζε­ται κυ­ρί­ως στον Δή­μο Αι­γεί­ρας, α­φού με τα μέ­χρι σή­με­ρα δε­δο­μέ­να δεν προ­βλέ­πε­ται κα­μί­α ε­ναλ­λακτι­κή λύ­ση που να μη θί­γει α­νε­πα­νόρ­θω­τα με δι­χο­τό­μη­ση το ε­μπο­ρι­κό κέντρο.
Σύμ­φω­να λοι­πόν με πρό­σφα­τες πλη­ρο­φο­ρί­ες, η νέ­α γραμ­μή στην Αι­γεί­ρα θα πε­ρά­σει α­πό τον χώ­ρο της υ­πάρ­χου­σας, πράγ­μα που ση­μαί­νει ό­τι, α­φε­νός τα υ­ψη­λά προ­στα­τευ­τι­κά η­χο­πε­τά­σμα­τα και α­φε­τέ­ρου η υ­πό­γεια σύν­δε­ση της 18ης Επ. Ο­δού με την Πα­λαιά Ε­θνι­κή θα “κό­ψουν” την Αι­γείρα στα δύ­ο.Οι λύ­σεις που θα μπο­ρού­σαν να προ­τα­θούν, τό­σο αυ­τή της βύ­θι­σης της γραμ­μής, ό­σο και αυ­τή της με­τα­φο­ράς της στη νό­τια πλευ­ρά της Νέ­ας Ε­θνι­κής Ο­δού, δεν α­ντι­με­τω­πί­ζο­νται ως ε­φι­κτές.
Η μεν πρώ­τη, λό­γω των πο­ταμών Κριού και Θο­λο­πο­τά­μου, η δε δεύ­τε­ρη (που θα ή­ταν η ι­δα­νι­κό­τε­ρη) λό­γω προ­βλή­μα­τος σύν­δε­σης με τον σταθ­μό του Κρα­θί­ου.
Πα­ρά τα πα­ρα­πά­νω προ­βλή­μα­τα, πά­ντως, ο Ο­ΣΕ σε πρό­σφα­τη σύ­σκε­ψη με τη συμμε­το­χή του Γ.Γ. Δυ­τι­κής Ελ­λά­δας κ. Μπε­λι­βά­νη, α­να­κοί­νω­σε ό­τι έ­χουν α­να­τε­θεί και προ­χω­ρούν οι με­λέ­τες της νέ­ας χά­ρα­ξης α­πό το Κιά­το ως τον Ά­γιο Βα­σί­λειο και ο συ­νο­λι­κός προ­ϋ­πο­λο­γι­σμός του έρ­γου α­νέρ­χε­ται στα 792 ε­κα­τομ Ευ­ρώ, με προ­βλε­πό­με­νο χρό­νο πα­ρά­δο­σης προς χρή­ση το έ­τος 2008.
-------------------------------------------
Απρ. 2003: Οι επιπτώσεις τού νέου σιδηροδρόμου στην Αιγείρα

-------------------------------------
Αυγ. 2003: “Σταματήστε να υπονομεύετε το τρένο..."


-----------------------
ΑΠΡ 2004 - Στα “κρυφά” πέρασε το τραίνο από την Αιγείρα! ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ «Φ» ΠΟΥ ΕΔΕΙΞΕ ΠΩΣ ΥΠΕΓΡΑΦΗ Η ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ «ΧΩΡΙΟΥ» ΜΑΣ...
Όλοι είπαν ΝΑΙ στη “διχοτόμηση”
Στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Αχαΐας συζητήθηκε η μελέτη για την νέα γραμμή στα όρια του Δήμου, εν αγνοία των Αιγειρατών!
------------------------------------
ΜΑΪ. 2004 – “Κατόπιν εορτής” συμβούλιο για το τρένο στην Αιγείρα
ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΟΡΓΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΣΙΩΠΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΡΟΖΟ...
ΙΔΟΥ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ του ..."εγκλήματος"!!
-----------------------------
ΟΚΤ 2004 - Στην τελική ευθεία…τα έργα τού τρένου (Έτσι μάς έλεγαν τότε!)
Μέ­χρι το 2012, η νέ­α δι­πλή σι­δη­ρο­δρο­μι­κή γραμ­μή θα φτά­νει μέ­χρι το νέ­ο λι­μά­νι της Πά­τρας, ε­νώ δύ­ο χρό­νια νω­ρί­τε­ρα, η ί­δια γραμ­μή θα έ­χει φτά­σει μέ­χρι τον Αγιο Διο­νύ­σιο.
Πα­ράλ­λη­λα, θα ε­κτε­λεί­ται η κα­τα­σκευ­ή της σι­δη­ρο­δρο­μι­κής γραμμής α­πό το Κιά­το μέ­χρι την Ρο­δο­δάφ­νη, που προ­βλέ­πε­ται να έ­χει ο­λο­κλη­ρωθεί μέ­χρι το 2009.
--------------------------------------
ΙΑΝ. 2005 - Κροκοδείλια δάκρυα ή στρουθοκαμηλισμός; (για την καταστροφή της Αιγείρας)
ΚΑΙ ενώ είχαν «ξεχάσει» το τραγικό λάθος τής 14ης Απριλίου 2004, ξαναποφάσισαν χωρίς να τρέχει «κάστανο»!!!!
--------------------------------------
ΦΕΒ. 2005 - Δεν πήραμε απάντηση στο ερώτημα: Γιατί τον Απρίλιο 2004 το Ν. Σ. ενέκρινε την “ως έχει” είσοδο του τραίνου στην ΑΙΓΕΙΡΑ
Τη στιγ­μή που το έρ­γο χά­ρα­ξης της νέ­ας σι­δη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής Κιά­του - Ρο­δο­δάφ­νης μπαί­νει στην τε­λι­κή ευ­θεί­α υ­λο­ποί­η­σης (έ­ναρ­ξη δια­δι­κα­σί­ας α­παλ­λο­τριώσε­ων, συ­νά­ντη­ση των Α­χαιών με τον αρ­μό­διο υ­πουρ­γό Μι­χά­λη Λιά­πη...
--------------------------------------
ΜΑΡ. 2005 - Υπουργός Μιχάλης Λιάπης: Δεν τίθεται θέμα νέας χάραξης
Την υ­πο­γειο­ποί­η­ση της σι­δη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής σε μή­κος 500 μέ­τρων, στο ύ­ψος του Δια­κο­πτού, αλ­λά και την πα­ρά­καμ­ψη του οι­κι­σμού του Ε­λαιώ­να, α­να­κοί­νω­σε ο υ­πουργός Με­τα­φο­ρών Μι­χά­λης Λιά­πης κα­τά την συ­νά­ντη­ση που εί­χε το βρά­δυ της Δευ­τέ­ρας 7 Μαρ­τί­ου με τους εκ­προ­σώπους της Α­χα­ΐ­ας στο γρα­φεί­ο του στην Α­θή­να.
----------------------------------------------
ΙΟΥΝ. 2006: Η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου Αιγείρας λόγω ΕΡΓΟΣΕ
Πε­ρί τα τέ­λη Ιου­νί­ου θα συ­ζη­τη­θούν στο Δη­μο­τι­κό Συμ­βού­λιο Αι­γεί­ρας οι τυχόν εν­στά­σεις των θι­γό­με­νων πο­λι­τών, α­πό τις τρο­πο­ποι­ή­σεις του ρυ­μο­το­μικού σχε­δί­ου της Αι­γεί­ρας.
Η πρό­τα­ση τρο­πο­ποί­η­σης, που θα α­να­κοι­νω­θεί τις ε­πό­με­νες μέ­ρες για να ε­νημε­ρω­θούν οι εν­δια­φε­ρό­με­νοι, α­φο­ρά τις αλ­λα­γές στο πα­ρά­πλευ­ρο ο­δι­κό δί­κτυο της Αι­γεί­ρας, που εί­ναι α­να­γκαί­ες λό­γω της κα­τα­σκευ­ής της κλει­στής διπλής σι­δη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής υ­ψη­λών τα­χυ­τή­των Κιά­του – Πά­τρας. (Έ­νω­ση των υ­πό­γειων δια­βά­σε­ων με τους ε­κα­τέ­ρω­θεν της γραμ­μής πα­ράλ­λη­λους δρό­μους κ.λπ.).
---------------------------------------------------------
ΙΑΝ. 2007: Την παράδοση των απολλοτριωθέντων ζητά η ΕΡΓΟΣΕ
Με την τα­χυ­δρό­μη­ση ο­νο­μα­στι­κών ε­πι­στο­λών προς τους φε­ρό­με­νους ι­διο­κτήτες των α­πολ­λο­τριω­θέ­ντων ε­κτά­σε­ων α­πό την ΕΡ­ΓΟ­ΣΕ, το έρ­γο τής κα­τα­σκευ­ής τής νέ­ας σι­δη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής μπαί­νει στην τε­λι­κή ευ­θεία υ­λο­ποί­η­σής του.
Ή­δη, στην πε­ριο­χή τού Δή­μου Ευ­ρω­στί­νης άρ­χι­σε το κό­ψι­μο των δέ­ντρων στα α­πολ­λο­τριω­θέ­ντα, ώ­στε να ξε­κι­νή­σουν τα έρ­γα (σή­ραγ­γα) παρά­καμ­ψης Δερ­βε­νί­ου, ε­νώ θα α­κο­λου­θή­σουν τα έρ­γα των υ­πό­γειων δια­βά­σε­ων και γε­φυ­ρών στα πο­τά­μια Δερ­βε­νί­ου και Αι­γεί­ρας.
---------------------------------------
ΜΑΡ. 2007 - Δημοπρατήθηκαν τα ΕΡΓΑ ΟΣΕ στην Αιγείρα. Ο Μ. Λιάπης στον Πλάτανο
Στις 13 Μαρτίου δημοπράτηση ΕΡ­ΓΟ­ΣΕ Κιάτο - Ροδοδάφνη
Τέ­λειω­σαν τα «ψέ­μα­τα» και η «πα­ρα­φι­λο­λο­γί­α» για τη διέ­λευ­ση της νέ­ας δι­πλής γραμ­μής α­πό την πε­ριο­χή μας, α­φού σύμ­φω­να με την α­να­κοί­νω­ση της ΕΡ­ΓΟ­ΣΕ, α­να­μέ­νε­ται να δο­θεί στην κυ­κλο­φο­ρί­α μέ­χρι το Αί­γιο τον Δε­κέμ­βριο του 2010...
------------------------------
ΜΑΪΟΣ 2007 - Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Νίκος Κούρεντας, απαντά στα ερωτήματα του «Φ»
Στο φύλ­λο Μαρ­τί­ου 2007, ο «Φ» εί­χε α­να­φερ­θεί σε δη­μο­σί­ευ­μα α­θη­να­ϊ­κής ε­φη­με­ρί­δας, στο ο­ποί­ο εκ­φρά­ζο­νταν φό­βοι για την χρη­μα­το­δό­τη­ση του έρ­γου της νέ­ας σι­δη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής Κιά­του – Ρο­δο­δάφ­νης. Με α­φορ­μή το γε­γο­νός αυ­τό η ε­φη­με­ρί­δα μας υ­πέ­βα­λε στις 10 Α­πρι­λί­ου προς το Υ­πουρ­γεί­ο Με­τα­φο­ρών και Ε­πι­κοι­νω­νιών σχε­τι­κό ε­ρώ­τη­μα.
---------------------------------------
ΝΟΕ. 2007 - Μπήκαν οι μπουλντόζες στην Αιγείρα!
Είναι βέβαιο ότι, αν βγει «παραέξω» το πώς μέχρι τώρα έχουμε χειριστεί εδώ στην Αιγείρα την υπόθεση του τρένου, θα υπάρξει τεράστιο ενδιαφέρον από πανεπιστήμια που διδάσκουν «κοινωνική ψυχολογία», «πολιτική επικοινωνία» κλπ. Πού θα βρουν καλύτερη ευκαιρία για πρακτική εξάσκηση των φοιτητών τους, οι οποίοι θα διδαχτούν από πρώτο χέρι, πώς εξηγούνται στην ανθρώπινη συμπεριφορά οι θεωρίες τού «στρουθοκαμηλισμού», του «ωχαδερφισμού», του «πέρα βρέχει» κ.ο.κ.
-----------------------------------------------
ΔΕΚ. 2007 - Πληρέστατη ενημέρωση στο Δερβένι από την ΕΡΓΟΣΕ για την πορεία των εργασιών
Σε ρυθ­μούς ερ­γο­τα­ξί­ου κινεί­ται πλέ­ον ό­λη η πε­ριο­χή (Δυ­τι­κή Κο­ριν­θί­α - Α­να­το­λι­κή Αι­για­λεί­α) αφού βρί­σκο­νται σε πλή­ρη ε­ξέ­λι­ξη τα έρ­γα κα­τα­σκευ­ής της Νέ­ας δι­πλής σι­δη­ρο­δρομι­κής γραμ­μής, α­πό Κιά­το έ­ως Αί­γιο.
-----------------------------------------
ΦΕΒ. 2009: Πανηγυρισμοί… στο Διακοπτό “Στερνή μου γνώση…” στην Αιγείρα! Ερώτηση Βουλευτών του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Αχαΐας
Κα­τό­πιν συ­νε­χών πιέ­σε­ων και αλ­λεπάλ­λη­λων εγ­γρά­φων της Νο­μαρ­χια­κής Αυ­το­διοί­κη­σης Α­χα­ΐ­ας προς την ΕΡ­ΓΟΣΕ, εκ­πρό­σω­ποί της ε­πι­σκέ­φθη­καν στις 29/1/2009 την Πά­τρα προ­κει­μέ­νου να πα­ρου­σιά­σουν την νέ­α πρό­τα­σή τους για τη χά­ρα­ξη της δι­πλής σι­δη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής ε­ντός των ο­ρί­ων του Δή­μου Δια­κο­πτού, ό­που εί­χαν δια­τυ­πω­θεί σοβα­ρό­τα­τες εν­στά­σεις - ι­δί­ως για την πε­ριο­χή της Ρο­διάς.
-------------------------------------------
Έγκριση περιβαλλοντικών όρων σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη
2008 – 2009 ΠΕΡΙΛΗΨΗ Αντικείμενο της εργασίας είναι η διαδικασία έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή μεγάλων έργων υποδομής και συγκεκριμένα για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από το Κιάτο ως το Αίγιο...
----------------------------------
ΣΕΠ. 2009: “Συμφωνία κυρίων”; η μακρόχρονη διακοπή των σιδηροδρομικών δρομολογίων Κιάτου – Πάτρας
Ό­νει­ρο θε­ρι­νής νυ­κτός φαντά­ζει πλέ­ον η, ε­ντός των συμ­βα­τι­κών προ­θε­σμιών (μέ­χρι το 2011), ο­λο­κλή­ρω­ση τού νέ­ου σι­δη­ρο­δρό­μου Κιά­του – Ρο­δο­δάφ­νης.
Αυ­τό, μάλ­λον, συ­νει­δη­το­ποί­η­σαν οι ε­μπλε­κό­με­νοι φο­ρείς και προ­έ­βη­σαν σε δια­κο­πή των δρο­μο­λο­γί­ων α­μέ­σως με­τά το δε­κα­πε­νταύ­γου­στο (17-8-2009), προ­κει­μέ­νου να ξα­να­πά­ρει μπρο­στά η κα­τα­σκευα­στι­κή “μη­χα­νή”, α­φού τα έρ­γα σχε­δόν στο σύ­νο­λό τους εί­χαν πα­γώ­σει (ά­γνω­στο για­τί) το τε­λευ­ταί­ο διά­στη­μα.
--------------------------------
ΦΕΒ. 2010: Κάποτε... το τρένο “χελώνα” θα πιάσει Πατρινό λιμάνι!
Φυ­σι­κά, ό­ταν κά­πο­τε δει τρέ­νο η Πά­τρα (και ε­φό­σον ξε­χά­σουν την υ­πο­γειο­ποί­η­σή της), δεν θα εί­ναι έ­να σύγ­χρο­νο Ευ­ρω­πα­ϊ­κό τρέ­νο των 250 χι­λιο­μέ­τρων την ώ­ρα, αλ­λά έ­να ό­χη­μα του πε­ρα­σμέ­νου αιώ­να που θα ει­σέρ­χε­ται στην Α­χα­ΐ­α με την «τρι­το­κο­σμι­κή» τα­χύ­τη­τα των 140 χιλ­μ/ώ­ρα!
Για μια α­κό­μη φο­ρά ε­πι­βε­βαιώ­θη­κε πλή­ρως το ρε­πορ­τάζ τής ε­φη­με­ρί­δας μας τού πε­ρα­σμέ­νου Αυ­γού­στου, πε­ρί της νέ­ας σι­δη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής, ό­που γρά­φα­με: «Ξα­να­ζε­σταί­νουν τη μη­χα­νή υ­λο­ποί­η­σης του έρ­γου…»
---------------------------------------
ΜΑΡ. 2010: Αρχαίο Θέατρο και τρένο...
1. Ευτυχώς που ήρθε ο Σταύρος Μπένος..,
2. Και νέα επιβεβαίωση τού “Φ” για το τρένο: Καθοριστικής σημασίας ο ερχόμενος Σεπτέμβριος
Πα­ρελ­θόν α­πο­τε­λεί η σύν­δε­ση της δι­πλής σι­δη­ρο­δρο­μι­κής γραμ­μής με τη Βιο­μη­χα­νι­κή Πε­ριο­χή της Πά­τρας, ό­πως α­να­κοί­νω­σε την Πα­ρα­σκευ­ή 26 Φε­βρουα­ρί­ου το στέ­λε­χος της Διεύ­θυν­σης Κα­τα­σκευών της ΕΡ­ΓΑ Ο­ΣΕ Α.Ε., Π. Μπό­κια στη η­με­ρί­δα που διορ­γά­νω­σε το ΤΕ­Ε Δυτ. Ελ­λά­δος για τα με­γά­λα έρ­γα.
Ό­πως ε­ξή­γη­σε η κα Μπό­κια η αρ­μό­δια Ευ­ρω­πα­ϊ­κή Ε­πι­τρο­πή δεν ε­νέ­κρι­νε τη χρη­μα­το­δό­τη­ση της με­λέ­της με α­πο­τέ­λε­σμα το έρ­γο να τι­νά­ζε­ται στον α­έ­ρα.
-------------------------------------
Με αφορμή το ξήλωμα μιάς “ασήμαντης” σιδηροτροχιάς..ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2010
Με αφορμή το ξήλωμα μιάς “ασήμαντης” σιδηροτροχιάς...:Στην Ελλάδα ...Ποτέ Δεν Πε­θαί­νει η διαχρονικότητα της “πολιτικής - οικονομικής μιζέ­ριας”! Ο “Μου­ντζού­ρης” τού Τρι­κού­πη, έ­κα­νε πέ­ντε χρό­νια να πιάσει στο Πα­τρι­νό λι­μά­νι! Το νέ­ο τρέ­νο “πύ­ραυ­λος”, πό­σο θα χρεια­στεί για να φτά­σει στην Α­χα­ϊ­κή Πρω­τεύ­ου­σα; Ή­ταν κά­τι το α­να­με­νό­με­νο. Μπο­ρεί και να άρ­γη­σε κά­μπο­σα χρό­νια. Το ξή­λω­μα της γραμ­μής τού Τρι­κού­πη, πα­ρά τις γνω­στές ε­μπλο­κές και κα­θυ­στε­ρή­σεις, προ­χω­ρά(;)... Χι­λιο­ει­πω­μέ­να τα προ­βλή­μα­τα της κα­τα­σκευ­ής του νέ­ου σι­δη­ρο­δρό­μου, που θα α­ντι­κα­τα­στή­σει το υ­πέρ­γη­ρο -υ­πε­ραιω­νό­βιο- και πρώ­το με­γά­λο έρ­γο τού Ελ­λη­νι­κού κρά­τους, ε­δώ στη βό­ρεια Πε­λο­πόν­νη­σο...
-------------------------------------
Σεπτ. 2011: Θα φτάσει το τρένο στην Πάτρα... Αισιόδοξο αλλά ...δυσκολοπίστευτο !!!
Από τον Δεκ. του 1997 γράφω στον «Φ» για το «άγιο» τρένο που ήτανε στο …δρόμο για Πάτρα!!! Δεκάδες ανακοινώσεις εξαγγελιών ολοκλήρωσης έχουν αποσταλεί αλλά ο χρόνος συνέχεια τις διαψεύδει…
Ευχή τούτη εδώ η ανακοίνωση που λάβαμε πριν λίγα λεπτά να μη πάει στράφι… Τουλάχιστον να το φέρουν το 2014 μέχρι τα Μαύρα Λιθάρια (κι ας γκρεμίσουν και τα αρχαία)… Από εκεί και πέρα θα κολυμπήσουμε για μερικά παραπάνω χρόνια...
-------------------------------------------------
Σεπτ. 2011: Επανεκκίνηση ΕΡΓων ΟΣΕ σε Αιγείρα και Κράθιο
Επαναδραστηριοποίηση στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής στο ύψος της Αιγείρας και του Κραθίου παρατηρείται τις τελευταίες μέρες...
------------------------------------
Καρέ - καρέ το χρονικό "βιβλικών" καταστροφών στην Αιγείρα!!!
6-2-2012 Μέ­τω­πο Κριός (ώ­ρα 5-6 μμ) Η συ­νε­χής και έ­ντο­νη βρο­χό­πτω­ση α­πό νω­ρίς το με­ση­μέ­ρι μέ­χρι αρ­γά το α­πό­γευ­μα της 6ης Φε­βρουα­ρί­ου 2012...
------------------------------------------
Στην Αιγείρα ¨'έκλεισε" η {εργολαβία ΣΚΟΥΠΑ} Κιάτου Ροδοδάφνης...
12 Μα­ΐ­ου 2011: Κινητικότητα, σε υψηλό επίπεδο, για να "ξεβαλτώσουν" τα Έργα ΟΣΕ... Ερ­γο­λα­βί­α «πα­κέ­το» (;)  Σύμ­φω­να με α­πο­κλει­στι­κή πλη­ρο­φό­ρη­ση της ε­φη­με­ρί­δας μας, αυ­τό α­πο­σκο­πού­σε και η έ­ντο­νη κι­νη­τι­κό­τη­τα που υ­πήρ­ξε το πρω­ι­νό τής Πέ­μπτης 12 Μα­ΐ­ου 2011, στην Α­να­το­λι­κή Αι­γιά­λεια (στην πε­ριο­χή τής Πού­ντας, πλη­σί­ον των ερ­γο­τα­ξί­ων των σι­δη­ρο­δρο­μι­κών ση­ράγ­γων). Ε­κεί διέρ­ρευ­σε ό­τι θα πραγ­μα­το­ποιού­σε ε­πί­σκε­ψη ο Α­ντι­πρό­ε­δρος της Κυ­βέρ­νη­σης Θε­ό­δω­ρος Πά­γκα­λος.
--------------------------------------
Ιούν. 2012: Μήπως προσπαθούν να βάλουν την Αχαΐα στο κλαμπ τού …“Αβδηριτισμού” ;
3 Ιουνίου 2012: Κατασκευάζονται σταθμοί χωρίς τρένα!
Τα Ά­βδη­ρα, ή­ταν μια αρ­χαί­α πό­λη πλη­σί­ον στήν πε­ρι­βό­η­τη λί­μνη Βιστωνίδα, το ό­νο­μα των κα­τοί­κων της ο­ποί­ας συν­δέ­θη­κε α­πό τους αρ­χαί­ους συγ­γρα­φείς, με την α­νι­κα­νό­τη­τα στη δια­χεί­ρι­ση των δη­μο­σί­ων πραγ­μά­των, της α­φέ­λειας, της α­κρι­σί­ας κλπ.
--------------------------------------
Οριστική διακοπή των εργασιών για τη ΜΗΧΑΝΙΚΗ 21 Ιουνίου 2012
Πλήρης επιβεβαίωση «Φ» για τα «εγκαταλειμμένα» ΕΡΓΑ ΟΣΕ… Μόνο μερικές μέρες χρειάστηκαν για να επιβεβαιωθεί πλήρως τα άρθρο μας «περί Αβδηριτισμού», που, για μια ακόμη φορά, τεκμηρίωνε πλήρως την τελμάτωση και την ουσιαστική «ανυπαρξία» τής -από το 2007- εργολαβίας κατασκευής του σιδηροδρόμου στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη Αιγίου. Ένα από τα κύρια ερωτήματά μας ήταν το, ποιος και πότε θα αναλάβει τη συνέχιση της εργολαβίας που «έπρεπε» να είχε παραδοθεί – ολοκληρωθεί πριν ένα χρόνο τουλάχιστον.
-------------------------------------
ΕΡΓΟΣΕ: Επαναδημοπράτηση «σκούπα» Κιάτο - Ροδοδάφνη 26 Ιουνίου 2012
Νέα επιβεβαίωση "Φ" σε, προ 14αμήνου, ρεπορτάζ για ΕΡΓΟλαβία "σκούπα" Σε ρεπορτάζ στις 23 Μαΐου 2012 και αφορούσε το γνωστό θέμα της διάλυσης της εργολαβίας Εμφιετζόγλου στα ΕΡΓΑ ΟΣΕ Κιάτου Ροδοδάφνης, αναφέρονται επιπλέον και τα εξής: «Η απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ είναι να γίνει μία συνολική επαναδημοπράτηση «σκούπα» που θα περιλαμβάνει και τα υπολειπόμενα έργα των δύο έργων, όλες τις υπόλοιπες εκκρεμότητες από άλλες εργολαβίες, ενώ θα συμπεριληφθεί και η επιδομή σε όλο το τμήμα από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη.» Ο «Φ», τον Μάιο του 2011, είχε αναφερθεί για Ερ­γο­λα­βί­α «πα­κέ­το» σύμ­φω­να με α­πο­κλει­στι­κή πλη­ρο­φό­ρη­ση για την έ­ντο­νη κι­νη­τι­κό­τη­τα που υ­πήρ­ξε το πρω­ι­νό τής Πέ­μπτης 12 Μα­ΐ­ου2011, στην Α­να­το­λι­κή Αι­γιά­λεια…
------------------------------------------
Κατσιφάρας: Μπορεί να δώσει πνοή στο έργο η επαναδημοπράτηση… 27 Ιουνίου 2012.  Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας: μπορεί να δώσει πνοή στο έργο η επαναδημοπράτηση… «Ήταν μια δύσκολη απόφαση που μπορεί, όμως, να δώσει πνοή στο έργο», ανέφερε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας απαντώντας σήμερα το πρωί σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις για την απόφαση της ΕΡΓΟΣΕ να κηρύξει έκπτωτες δύο εργολαβίες στη σιδηροδρομική γραμμή και στο τμήμα Κιάτου-Ροδοδάφνης.
--------------------------------------
Και άλλα 4,4 εκατομ. από ΕΡΓΟΣΕ για Πλάτανο - Τράπεζα
Σε συμπληρωματική σύμβαση προχώρησε η ΕΡΓΟΣΕ με την Κοινοπραξία J.P-ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ που έχουν αναλάβει την κατασκευή στις μεγάλες σήραγγες Τράπεζας και Πλατάνου. Η κίνηση αυτή κρίθηκε απαραίτητη προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εργασίες.Το ποσό τής νέας σύμβασης είναι 4.395.195,70 (ποσό χωρίς ΦΠΑ) ευρώ.
-----------------------------------------
Νοέμ. 2012: Προς το καλοκαίρι τού 2013 η συνέχιση των ΕΡΓωνΟΣΕ Κιάτου - Αιγίου
Σύμφωνα με δηλώσεις που έκανε στις 15/11/2012 στο ypodomes.com, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Ιωάννης Πετρόπουλος, τόνισε ότι το επόμενο έτος θα δούμε να (επανα)δημοπρατείται το έργο στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο) και το έργο Ψαθόπυργος-Ρίο.
Σύμφωνα λοιπόν με τις δηλώσεις αυτές, επιβεβαιώνεται πλήρως η εφημερίδα «Φ», που εδώ και μήνες γράφαμε ότι τα έργα της διαλυθείσας εργολαβίας Κιάτου – Αιγίου, δεν πρόκειται να επανεκκινηθούν πριν το καλοκαίρι του 2013
------------------------
ΕΡΓΑ ΟΣΕ Κιάτου - Αιγίου: "...ολοκληρώνονται τα βασικά έργα πολιτικού μηχανικού"
Στις 9 Ιανουαρίου 2013, παρακολουθήσαμε στη συνέντευξη Τύπου για τον προγραμματισμό του Υπουργείου Ανάπτυξης - Υποδομών τού 2013, την εισήγηση του Υπουργού Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος δήλωσε για το «πολύπαθο» σιδηροδρομικό έργο της βόρειας Πελοποννήσου τα εξής: «Στον Άξονα Αθήνα (ΣΚΑ) – Πάτρα, η νέα γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο) ολοκληρώνονται τα βασικά έργα πολιτικού μηχανικού μέχρι το Μάρτιο 2013».
----------------------------------
Αισιοδοξία, ότι το νέο τρένο σε δύο χρόνια θα φθάσει στην Ανατολική Αιγιαλεία ΦΕΒ 2013
Με αφορμή την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών σηράγγων στην Ανατολική Αιγιαλεία, έργο που είχε ξεκινήσει από τα τέλη τού 2006, η ΕΡΓΟΣΕ με ανακοίνωσή της χαιρετίζει το γεγονός και προαναγγέλλει ότι μέσα στον Απρίλιο θα επαναδημοπρατηθούν με εργολαβία "σκούπα" τα ημιτελή έργα, ώστε το 2014 η Ανατολική Αιγιαλεία ίσως να "δει" τον σύγχρονο σιδηρόδρομο... (υπεραισιόδοξο σενάριο για την ως τώρα "ιστορία" τού πολύπαθου αυτού έργου!)
--------------------------------------------
Κώστας Σπηλιόπουλος: Το 2015 θα "σφυρίξει" το τρένο στο Διακοπτό 27 Μαρτίου 2013
Με τον Δήμαρχο τής Αχαϊκής Πρωτεύουσας, άνοιξε τον κύκλο των επαφών του ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος, όπου τού ετέθη το πάγιο αίτημα της πόλης για υπογειοποίηση ολόκληρου τού θαλάσσιου μετώπου μέχρι το πατρινό λιμάνι, θέτοντας παράλληλα τα (νέα) χρονοδιαγράμματα έλευσης του ηλεκτροκίνητου σιδηροδρόμου στην Αχαΐα.
----------------------------
Κώστας Σπηλιόπουλος: «Εντός του Ιουλίου 2013, προγραμματίζεται η δημοπράτηση της εργολαβίας των υπολειπομένων έργων
Ο Πρόεδρος Δ.Σ.και Δ/νων Σύμβουλος της ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. κ. Κώστας Σπηλιόπουλος κατά τη σημερινή συνέντευξη τύπου μιλά για την εταιρεία και τα χρονοδιαγράμματα των έργων
------------------------------
Αυγ. 2013 Νέες καθυστερήσεις στην εργολαβία «σκούπα» της ΕΡΓΟΣΕ Κιάτου Ροδοδάφνης...
Κώστας Σπηλιόπουλος: Η εργολαβία «σκούπα» Κιάτου Ροδοδάφνης αναμένεται να δημοπρατηθεί τον Οκτώβριο του 2013 λόγω εκκρεμοτήτων που υπάρχουν από τη διαλυθείσα εργολαβία. Οι περιπέτειες του «πολύπαθου» σιδηροδρομικού έργου στη βόρεια Πελοπόννησο, φαίνεται ότι δεν έχουν τελειωμό.
-----------------------------
Σεπτ. 2013. Θετική εξέλιξη, η έγκριση περιβαλλοντικών όρων ηλεκτροκίνησης, για τα ΕΡΓαΟΣΕ στην Αιγιαλεία
Αισιοδοξία ότι τα επόμενα χρόνια (2016-2017...) το νέο τρένο τουλάχιστον μέχρι τη Ροδοδάφνη...
Ανοίγει απ’ ότι φαίνεται ο δρόμος της επανεκκίνησης των έργων σιδηροδρόμου στο τμήμα Κιάτο – Πάτρα, τα οποία είχαν σταματήσει για αρκετό καιρό λόγω των διαλυθεισών εργολαβιών τής «Μηχανικής».
-------------------------
Οκτ. 2013 Κιάτο – Αίγιο: Αισιόδοξες ανακοινώσεις – Έργα με το «σταγονόμετρο»
Όπως είχαμε αναφέρει σε παλαιότερο ρεπορτάζ, στις 7-8-13 ο αρμόδιος Υπουργός Ι. Μανιάτης είχε εγκρίνει τους περιβαλλοντικούς όρους Ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από Κιάτο έως Πάτρα.
Δύο περίπου μήνες αργότερα το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ, προχώρησε στο επόμενο βήμα, εγκρίνοντας τα «ποιοτικά στοιχεία» του πολυαναμενόμενου έργου.
---------------------------------------
Ολοκληρώνεται η οδική διάβαση της ΕΡΓΟΣΕ στο Θολοπόταμο
Σχεδόν έτοιμη να παραδοθεί στην κυκλοφορία είναι η υπόγεια οδική διάβαση στο Θολοπόταμο, η οποία είναι μία από τις πέντε που προβλέπονται σε όλο το μήκος της Αιγείρας από την ΕΡΓΟΣΕ.
---------------------------------------
Οκτ. 2013 ΕΡΓΟΣΕ: Εργολαβία «σκούπα» ακούμε, εργολαβία δε βλέπουμε… Μήπως η καθυστέρηση οφείλεται στη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου και στις διεκδικήσεις της «Μηχανικής», όπως είχαμε αναρωτηθεί σε άρθρο του 2012…Από το Δεκέμβριο του 1997, ο «Φ», με εμπεριστατωμένη αρθρογραφία και πληρέστατα ρεπορτάζ που ξεπερνούν τα 40 μέχρι σήμερα, έχει καταγράψει την «αμαρτωλή» πορεία του νέου (ηλεκροκίνητου) σιδηρόδρομου προς την Πάτρα.
-----------------------------------
Στο «παρά ένα» η επαναδημοπράτηση «σκούπα» Κιάτου – Ροδοδάφνης Τρίτη 12 Νοεμβρίου. 2013
Αν προχωρήσουν (με ευρωπαϊκούς ρυθμούς) οι διαδικασίες της νέας αυτής δημοπρασίας, το νέο τρένο θα διασχίζει την Αιγιαλεία μέσα στο 2017…
-----------------------------
ΝΟΕΜ. 2013. Δόθηκε στην κυκλοφορία η οδική διάβαση του Θολοποτάμου στην Αιγείρα Από σήμερα το πρωί (14-11-13) κυκλοφορούν ελεύθερα τα αυτοκίνητα η υπόγεια οδική διάβαση της ΕΡΓΟΣΕ στο Θολοπόταμο, ενώ παράλληλα τοποθετήθηκαν τα απαιτούμενα οδικά σήματα.
--------------------------------
Δεκ. 2013. Του Κ. Ρόζου Μόνο χωρίς υπογειοποίηση θα δει τρένο η Πάτρα...
Το χρονοδιάγραμμα έλευσης του σύγχρονου σιδηροδρόμου στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, καθώς και οι εναλλακτικές λύσεις παρουσιάστηκαν από τον Αχαιό Πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κώστα Σπηλιόπουλο, το απόγευμα της Παρασκευής 20 Δεκεμβρίου στην ΠάτραΤο θέμα εστιάστηκε κυρίως στο πώς το τρένο θα «πιάσει» λιμάνι, αφού τα έργα μέχρι την περιοχή του Ρίου είτε είναι σε εξέλιξη είτε δημοπρατούνται…Κύριο συμπέρασμα, φυσικά, ήταν το ξεκαθάρισμα ότι δεν υπάρχει καμία δυνατότητα για την υπογειοποίηση της γραμμής κατά μήκος του θαλάσσιου μετώπου της Πάτρας, κάτι που είχαμε αναφέρει τον Φεβρουάριο του 2010, στο πρωτοσέλιδο του «Φ»
-------------------------------
Η ΜΕΤΚΑ θα ολοκληρώσει τα ανεκτέλεστα ΕΡΓΑ ΟΣΕ IAN. 2014
Η ΜΕΤΚΑ του ομίλου του κ. Ευάγγελου Μυτιληναίου έκανε την έκπληξη και κατέστη πρώτος μειοδότης στον διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ για το έργο-«σκούπα» της Πελοποννήσου «Κατασκευή Υπολειπόμενων Εργων Υποδομής, Επιδομής, Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων Σηράγγων για τη Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη» (ΑΔ 715), προϋπολογισμού 273 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
-------------------------------------
Νέα «εμπλοκή» στην πορεία του τρένου προς το πατρινό λιμάνι, καταγγέλλει η ΕΡΓΟΣΕ… ΦΕΒΡ. 2014 -Τα υπολειπόμενα έργα υποδομής της διαλυθείσας εργολαβίας Κιάτου – Ροδοδάφνης, έχουν «απενταχθεί» από τη συγχρηματοδότηση με Ευρωπαϊκά κονδύλια, και αν ΝΑΙ ποιο είναι το επί πλέον κόστος που θα πληρωθεί από αμιγώς Ελληνικά Κεφάλαια;
-------------------------
Μέχρι να έρθει το τρένο στην Αιγιαλεία οι κατασκευασμένοι σταθμοί θα θέλουν επισκευή ! ΙΟΥΝ. 2014
Πρόβλημα στο παρά πέντε με το έργο-σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη της ΕΡΓΟΣΕ. Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες, η ΚΞ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ-J-P ΑΒΑΞ στις 24 Ιουνίου επέδωσε εξώδικο κατά της υπογραφής σύμβασης μεταξύ της ΜΕΤΚΑ (που είναι ο μειοδότης του έργου) και της ΕΡΓΟΣΕ.
--------------------------------------
6 ΑΥΓ. 2014 Και με το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου ETCS, το νέο τρένο
Σε αναμονή για το πότε θα πέσουν οι υπογραφές μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της αναδόχου κοινοπραξίας {ΜΕΤΚΑ - Ξανθάκης - Thales}, ώστε να αρχίσει να τρέχει ο χρόνος των 24 μηνών που είναι η συμβατική υποχρέωση για την παράδοση του σιδηροδρομικού έργου Κιάτου – Ροδοδάφνης, το οποίο είχε διακοπεί οριστικά μετά την πλημμύρα που προκλήθηκε στην Αιγείρα με την υπερχείλιση του Θολοποτάμου στις 6 Φεβρουαρίου 2012.
Σχεδόν τρία χρόνια αργότερα, το πασίγνωστο «τέρας» της Ελληνικής γραφειοκρατίας, φαίνεται να καταλαγιάζει (έστω με βαθύτερα το χέρι στο εθνικό ταμείο) και να δείχνει «φως στο βάθος του τούνελ», όπερ σημαίνει ότι -καλώς εχόντων των πραγμάτων- μέσα στο 2017 το τρένο θα διασχίζει την Αιγιαλεία με ταχύτητες που θα αγγίζουν τα 150 χλμ την ώρα…
-----------------------------------
Επιτέλους, ξεκινά η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού Δικτύου μέχρι και την Αιγιαλεία
Υπογράφηκε σήμερα (11-9-14) στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ, η πολυαναμενόμενη σύμβαση ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού δικτύου (εκτός από την ηλεκτροκίνηση) από το Κιάτο ως τη Ροδοδάφνη.
Μετά από αυτό, η Κοινοπραξία «ΜΕΤΚΑ -Ξανθάκης-Thales» θα ξεκινήσει άμεσα να αναπτύσσει τα εργοτάξιά της, αφού τυπικά από την υπογραφή αρχίζει να τρέχει η προθεσμία των 24 μηνών, μέσα στην οποία θα πρέπει να παραδοθεί το έργο.
----------------------------------------------
ΟΚΤ. 2014 Ξήλωσαν τις παλιές σιδηροτροχιές και ξεκινούν οι υπόγειες διαβάσεις στον Πλάτανο, ακολουθεί η Αιγείρα
Στην τελική ευθεία (επιτέλους) ευρίσκεται η επανέναρξη των έργων ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού δικτύου Κιάτου - Αιγίου (Ροδοδάφνης).
Συγκεκριμένα, αυτές τις μέρες είναι σε εξέλιξη εργολαβία για την απομάκρυνση των παλιών σιδηροτροχιών στην περιοχή του Πλατάνου, ενώ στη συνέχεια θα απομακρυνθούν οι γραμμές από την Αιγείρα (μεταξύ Κριού και Θολοποτάμου), καθώς και στην περιοχή Μαύρων Λιθαρίων ώστε να παραδοθεί ο χώρος ελεύθερος στη "ΜΕΤΚΑ" για να ξεκινήσει την κατασκευή - ολοκλήρωση του μεγάλου αυτού έργου.
---------------------------------
Ξηλώνεται η παλιά σιδηροδρομική υποδομή στην Αιγείρα ΝΟΕ. 2014
Όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο δημοσίευμα, ξεκίνησαν στις 11-11-14, από Αιγιαλέα εργολάβο, οι εργασίες απομάκρυνσης των παλιών σιδηροτροχιών "Τρικούπη" από τη γέφυρα του Κριού και συνεχίζουν στο υπόλοιπο τμήμα έως το Θολοπόταμο, ενώ οι εταιρείες "Λάλης Κυριακού" και "Δένης Μπετόν" δημιουργούν εργοτάξιο στην περιοχή Κριού Αιγείρας, οι οποίες -σύμφωνα με πληροφορίες- θα κατασκευάζουν τις θεμελιώσεις (πασαλομπήγματα) και ότι έχει σχέση με σκυρόδεμα.  Παράλληλα, η ανάδοχος του έργου (υποδομής - επιδομής - αποκατάστασης παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου - ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων) Κιάτου Ροδοδάφνης, ΜΕΤΚΑ, με έγγραφό της ενημερώνει το Δήμο Αιγιαλείας για την έναρξη εργασιών στην Αιγείρα.
----------------------------------------
Συμβολισμοί... 50 μήνες μετά, επανεκκίνηση από το ίδιο σημείο... ΝΟΕ. 2014
ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΙΓΕΙΡΑ: 27-11-2014 ώρα 11,27 πμ. μετά από 50 ακριβώς μήνες ολοκληρώθηκε το ξήλωμα της γραμμής του Τρικούπη στην Αιγείρα, "ξήλωμα" που είχε αρχίσει στις 30 ‎Σεπτεμβρίου ‎2010, ώρα 3,36 μμ.
---------------------------------------------------
ΔΕΚ. 2014 Ένα "απέραντο" εργοτάξιο, λόγω ΕΡΓωνΟΣΕ, η Αιγείρα...
Θέμα ημερών, αν όχι ωρών, είναι πλέον η πλήρης ανάπτυξη των εργασιών κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής...
-------------------------------------------
Αθήνα - Πάτρα, με τρένο: 25 χρόνια, για «στρώσιμο» σιδηροτροχιών… Του Κώστα Ρόζου - 05-03-2015
Η ανυπαρξία ενιαίας στρατηγικής των τοπικών φορέων και η "σαλαμοποίηση" τού έργου από το φορέα υλοποίησης, οδήγησαν στον χρονικό «εκτροχιασμό» τού σιδηροδρομικού δικτύου τής Βόρειας Πελοποννήσου...
----------------------------
Ξεκινούν τα ΕΡΓαΟΣΕ στον Κριό 30 Μαΐου 2015
Την τελική ευθεία προς την έναρξη των εργασιών κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γέφυρας του ποταμού Κριού, σηματοδότησε σήμερα η κοπή δένδρων στην δυτική όχθη.
--------------------------------------
Και με το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου ETCS, το νέο τρένο ΑΥΓ. 2014
Σε αναμονή για το πότε θα πέσουν οι υπογραφές μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της αναδόχου κοινοπραξίας {ΜΕΤΚΑ - Ξανθάκης - Thales}, ώστε να αρχίσει να τρέχει ο χρόνος των 24 μηνών που είναι η συμβατική υποχρέωση για την παράδοση του σιδηροδρομικού έργου Κιάτου – Ροδοδάφνης, το οποίο είχε διακοπεί οριστικά μετά την πλημμύρα που προκλήθηκε στην Αιγείρα με την υπερχείλιση του Θολοποτάμου στις 6 Φεβρουαρίου 2012.
Σχεδόν τρία χρόνια αργότερα, το πασίγνωστο «τέρας» της Ελληνικής γραφειοκρατίας, φαίνεται να καταλαγιάζει (έστω με βαθύτερα το χέρι στο εθνικό ταμείο) και να δείχνει «φως στο βάθος του τούνελ», όπερ σημαίνει ότι -καλώς εχόντων των πραγμάτων- μέσα στο 2017 το τρένο θα διασχίζει την Αιγιαλεία με ταχύτητες που θα αγγίζουν τα 150 χλμ την ώρα…
-----------------------------------------
Επιτέλους, ξεκινά η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού Δικτύου μέχρι και την Αιγιαλεία ΣΕΠ. 2014
Υπογράφηκε σήμερα (11-9-14) στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ, η πολυαναμενόμενη σύμβαση ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού δικτύου (εκτός από την ηλεκτροκίνηση) από το Κιάτο ως τη Ροδοδάφνη. Μετά από αυτό, η Κοινοπραξία «ΜΕΤΚΑ -Ξανθάκης-Thales» θα ξεκινήσει άμεσα να αναπτύσσει τα εργοτάξιά της, αφού τυπικά από την υπογραφή αρχίζει να τρέχει η προθεσμία των 24 μηνών
-------------------------
Ξήλωσαν τις παλιές σιδηροτροχιές και ξεκινούν οι υπόγειες διαβάσεις στον Πλάτανο, ακολουθεί η Αιγείρα ΝΟΕ. 2014
Στην τελική ευθεία (επιτέλους) ευρίσκεται η επανέναρξη των έργων ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού δικτύου Κιάτου - Αιγίου (Ροδοδάφνης).
Συγκεκριμένα, αυτές τις μέρες είναι σε εξέλιξη εργολαβία για την απομάκρυνση των παλιών σιδηροτροχιών στην περιοχή του Πλατάνου,...
----------------------------------------
Ξηλώνεται η παλιά σιδηροδρομική υποδομή στην Αιγείρα ΝΟΕ. 2014
Όπως είχαμε αναφέρει σε προηγούμενο δημοσίευμα, ξεκίνησαν στις 11-11-14, από Αιγιαλέα εργολάβο, οι εργασίες απομάκρυνσης των παλιών σιδηροτροχιών "Τρικούπη" από τη γέφυρα του Κριού και συνεχίζουν στο υπόλοιπο τμήμα έως το Θολοπόταμο, ενώ οι εταιρείες "Λάλης Κυριακού" και "Δένης Μπετόν" δημιουργούν εργοτάξιο στην περιοχή Κριού Αιγείρας, οι οποίες -σύμφωνα με πληροφορίες- θα κατασκευάζουν τις θεμελιώσεις (πασαλομπήγματα) και ότι έχει σχέση με σκυρόδεμα.
Παράλληλα, η ανάδοχος του έργου (υποδομής - επιδομής - αποκατάστασης παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου - ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων) Κιάτου Ροδοδάφνης, ΜΕΤΚΑ, με έγγραφό της ενημερώνει το Δήμο Αιγιαλείας για την έναρξη εργασιών στην Αιγείρα.
---------------------------------------------
Συμβολισμοί... 50 μήνες μετά, επανεκκίνηση από το ίδιο σημείο...  ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΙΓΕΙΡΑ:
27-11-2014 ώρα 11,27 πμ. μετά από 50 ακριβώς μήνες ολοκληρώθηκε το ξήλωμα της γραμμής του Τρικούπη στην Αιγείρα, "ξήλωμα" που είχε αρχίσει στις 30 ‎Σεπτεμβρίου ‎2010, ώρα 3,36 μμ.
-------------------------------------
Ένα "απέραντο" εργοτάξιο, λόγω ΕΡΓωνΟΣΕ, η Αιγείρα... 7 ΔΕΚ 2014
Θέμα ημερών, αν όχι ωρών, είναι πλέον η πλήρης ανάπτυξη των εργασιών κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.
Ήδη, εκσκαφικά μηχανήματα προετοιμάζουν τους χώρους όπου θα αρχίσουν τα μεγάλα τεχνικά έργα (τοιχία, υπόγειες διαβάσεις, γέφυρες) μεταξύ Κριού και Θολοποτάμου, ενώ καθ' οδόν βρίσκεται [ύστερα από την ολοκλήρωση των πασσαλομπήξεων στον Πλάτανο] και το μεγάλο γεωτρύπανο για να ξεκινήσει η κατασκευή της πρώτης υπόγειας κάτω διάβασης -300 μέτρα δυτικά του Κριού.
---------------------------------
Ξεκινά η κατασκευή της σιδηροδρομικής γέφυρας Θολοποτάμου 13 ΔΕΚ 2014
-------------------------------------
5 ΜΑΡ. 2015 Αθήνα - Πάτρα, με τρένο: 25 χρόνια, για «στρώσιμο» σιδηροτροχιών…
Του Κώστα Ρόζου. Η ανυπαρξία ενιαίας στρατηγικής των τοπικών φορέων και η "σαλαμοποίηση" τού έργου από το φορέα υλοποίησης, οδήγησαν στον χρονικό «εκτροχιασμό» τού σιδηροδρομικού δικτύου τής Βόρειας Πελοποννήσου... 
--------------------------------------------
Την τελική ευθεία προς την έναρξη των εργασιών κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γέφυρας του ποταμού Κριού, σηματοδότησε σήμερα η κοπή δένδρων στην δυτική όχθη.
--------------------------------------
13 ΙΟΥΝ. 2015 Εντατικοποίηση εργασιών εκβάθυνσης - διευθέτησης Κριού
Παρ’ ότι δεν του φαίνεται, είναι από τα σημαντικότερα «παράπλευρα» έργα που θα γίνει στην Αιγείρα. Πρόκειται για τη διευθέτηση – εγκιβωτισμό του Κριού ποταμού, που είναι υποχρεωμένη η ΕΡΓΟΣΕ να υλοποιήσει σύμφωνα με το περιεχόμενο της εγκεκριμένης από το 2004 Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της Αιγείρας.
------------------------------------
Ευτυχώς, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, πέρασε η πρωινή καταιγίδα, αφού τα εν εξελίξει έργα σιδηροδρόμου δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί στον Κριό ποταμό. Τα όποια προβλήματα αντιμετωπίστηκαν άμεσα από τα συνεργεία της κατασκευάστριας "ΜΕΤΚΑ". Το πιο επικίνδυνο σημείο ήταν στην γέφυρα που παραμένει καλουπωμένη (για ένα δεκαήμερο ακόμα), αλλά η προσωρινή εκτροπή του ποταμού άντεξε τον περισσότερο όγκο των υδάτων. Μικροζημιές έγιναν στα έργα εγκιβωτισμού τής κοίτης όπου παρασύρθηκαν σίδερα και άλλα υλικά..
--------------------------------------
22 ΙΑΝ 2016 Προς ολοκλήρωση μιά ακόμα κάτω διάβαση στην Αιγείρα
Με το μερικό κλείσιμο της οδού Αναπαύσεως, η κατασκευάστρια των ΕΡΓωνΟΣΕ προχωρά στην ολοκλήρωση της πρώτης (δυτικά τού Κριού) υπόγειας οδικής διάβασης. Συγκεκριμένα, δημιουργήθηκε προσωρινή παράκαμψη, πλησίον του Κριού, προκειμένου να συνεχίσει απρόσκοπτα η πρόσβαση στα δύο Ελαιοτριβεία και στον οικισμό πέριξ του κοιμητηρίου τής Αιγείρας.
----------------------------------
15 ΦΕΒ. 2016
Κατεδαφίστηκε η παλιά γέφυρα του τρένου στην Ακράτα
Λίγο μετά τις 10 το βράδυ μηχανήματα της κατασκευάστριας του σιδηροδρομικού δικτύου Κιάτου Ροδοδάφνης, κατεδάφισαν την παλαιά γέφυρα του τρένου κάτω από την οποία περνά ο δρόμος προς άνω Ακράτα - Ζαρούχλα.
----------------------------------------
6 ΑΥΓ.. 2017 ΕΡΓΟΣΕ. Έξι χρόνια για Ψαθόπυργος - Ρίο !
Τρία χρόνια περίπου μετά από τη δημοπράτηση τμήματος 10.5 χιλμ σιδηροτροχιών και αφού πέρασε από σαράντα κύματα δικαστικών περιπετειών δόθηκε τελικά σε ιταλική εταιρία το τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο. Κυριολεκτικά με το "μαχαίρι στο λαιμό" η ΕΡΓΟΣΕ το μεσημέρι της Παρασκευής 6-8-17 υπέγραψε τη σύμβαση με τη προοπτική το το καλοκαίρι του 2020 το τρένο να φτάσει στα Μποζαΐτικα...
-----------------------------------
17 ΦΕΒ. 2018 Ηλεκτροκίνηση πριν το 2022 έως Ροδοδάφνη, εφόσον δεν υπάρξουν εμπλοκές λόγω ενστάσεων
Στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ στην Καρόλου (15-2-2018) ανοίχθηκαν οι οικονομικές προσφορές και ανάδοχος αναδείχθηκε σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com από τη διαδικασία, η ΑΚΤΩΡ με ποσσστό 53,83%.
--------------------------
21 ΦΕΒ. 2018 Και το "ράβε - ξήλωνε" τής Αιγείρας συνεχίζεται...
Την ολοκλήρωσαν πριν μερικούς μήνες, την φωταγώγησαν και την παρέδωσαν στην κυκλοφορία..
Μιλάμε για την κάτω διάβαση χαμηλού ύψους της ΕΡΓΟΣΕ (απέναντι από τα σχολεία), την οποία από σήμερα την ξανασκάβουν ώστε να μπορούν να διέρχονται μεγάλα οχήματα προς τα ορεινά τούς επόμενους μήνες ! Μη βιαστείτε όμως να κατηγορήσετε τούς κατασκευαστές για κάποιο τεχνικό λάθος, αφού όλα έγιναν σύμφωνα με τα αιτήματα του Δήμου Αιγείρας τον Απρίλιο τού 2004...
--------------------------------
4 ΙΟΥΛ. 2018
Νέες αναθεωρήσεις χρονοδιαγράμματος, στα ΕΡΓαΟΣΕ Κιάτου - Αιγίου...
Μεγάλη ανατροπή είχαμε στο διαγωνισμό για το μεγάλο έργο ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο) έργο που ολοκληρώνει την αναβάθμιση της νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων μήκους 71χλμ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Νίκου Καραγιάννη (ypodomes.com), η Επιτροπή διαγωνισμού αποφάσισε την έκπτωση της αρχικής μειοδότριας ΑΚΤΩΡ και την ανάδειξη ως προσωρινής αναδόχου της δεύτερης κατα σειρά μειοδόοτριας ΤΕΡΝΑ.
------------------------------------
22 ΣΕΠ. 2018 Και πάλι... στην τελική ευθεία, η δημοπράτηση ηλεκτροκίνησης έως Αίγιο ! Mήκος τμήματος: 71 χλμ
Kόστος έργου: 920 εκ. ευρώ Έναρξη κατασκευής: 2006 -Ολοκλήρωση έργου: 2019 ?
Tαχύτητα μελέτης: 200 χλμ/ώρα για Κιάτο - Λυκοποριά, 150 χλμ/ώρα  Δερβένι, 110 χλμ/ώρα Αιγείρα-Ακράτα κλπ. Προχωρά ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com απορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει η ΤΕΡΝΑ οριστικοποιόντας την αναδοχή του έργου στην ΑΚΤΩΡ.
------------------------------------------
27 ΙΑΝ. 2019 Νέες "επικαιροποιήσεις" χρονοδιαγραμμάτων στο πολύπαθο έργο Κιάτο - Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος - Ρίο...
Ποιος μπορούσε να φανταστεί τον Μάρτιο του 2007 (τότε που ολοκληρώθηκαν οι δημοπρατήσεις του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη) ότι θα περνούσαν 12 χρόνια για να δουν τρένο στο Αίγιο (ούτε καν στη Ροδοδάφνη) μέσα στο 2019...; Το ποιο σοβαρό όμως είναι ότι στα τμήματα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος – Ρίο (στα οποία εδώ και 2-3 χρόνια ήταν σε εξέλιξη έργα), το Υπουργείο Υποδομών και ΕΡΓΟΣΕ προετοιμάζουν φάκελο προς τις Βρυξέλες για την έγκριση χρηματοδότησης της ολοκλήρωσης της νέας διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής υψηλών ταχυτήτων από την περιοχή της Ροδοδάφνης (Αίγιο) μέχρι το Ρίο στην οδό Κανελλοπούλου, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για το συγκεκριμένο τμήμα !
--------------------------